Avatar billede viborg2000 Mester
20. november 2017 - 13:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål med drop down

hej jeg er ved og lave et skema..

jeg har lavet alle mine dat i bunden ar arket  fra linie 6000...
her har jeg lavet en liste med alle vores interne maskin nr
jeg har lavet en liste med funktionen
jeg har lavet en liste med levrandørens navn
osv

I kolone a1 : a:200 har jeg lavet en drop down box så jeg kan finde det interne nummer.

Nu vil jeg gerne have at excell udfylder resten med intern nr, i B1  levrandør i C1 osv...

Det volder mig godt nok lidt besvær..

er der nogen der kan hjælpe.... helst ikke alt for teknisk da jeg ikke er en super haj til dette..

Steen
Avatar billede Snedronning Seniormester
20. november 2017 - 15:04 #1
Du kan f.eks. lave et lopslag
=lopslag(cellen med det interne nr; marker de øvrige celler; vælg kolonne hvor oplysningen står; falsk)
Denne kan du kopiere til de forskellige celler husk at trykke F4 på oplysningen om internt nr. så det er den samme celle du refererer til hver gang. :o)
Avatar billede Snedronning Seniormester
20. november 2017 - 15:06 #2
=lopslag(cellen med det interne nr; marker de øvrige celler; vælg kolonne hvor oplysningen står; falsk)

kan f.eks. være
=lopslag($A$1;Ark1!$A$20:$c$50;2;falsk)
Avatar billede Mads32 Ekspert
20. november 2017 - 16:51 #3
Hej Viborg2000

Her er vedlagt et lille eksempel der viser hvordan det kan gøres

https://www.dropbox.com/s/99zw0tasegt5d4m/sp%C3%B8rgsm%C3%A5l%20med%20Drop%20down.xlsx?dl=0
Avatar billede viborg2000 Mester
20. november 2017 - 18:31 #4
Mads.. har du mulighed for og sende eksemplet på mail..... holstebro7500@yahoo.dk

Steen
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. november 2017 - 21:36 #5
Hej Viborg2000

Jeg afventer en reaktion på det fremsendte.
Avatar billede viborg2000 Mester
28. november 2017 - 19:16 #6
Mads, din løsning var perfekt..