Avatar billede mette Novice
22. november 2017 - 11:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Makro: Stort begyndelsesbogstav i alle celler

Hej!
Jeg er på jagt efter en makro, der kan ændre celler fra
'manden er snedker'
til
'Manden er snedker'
- altså stort begyndelsesbogstav i alle celler i et regneark. NB: Ikke alle ord i cellerne skal være med stort begyndelsesbogstav, kun det første ord.

Jeg har funder flere makroer, der ændrer alle ord i cellen til stort beyndelsesbogstav, men det er ikke det jeg har brug for.

Jeg håber, at der er et lyst hoved, der kan hjælpe.

Venlig hilsen
Mette
22. november 2017 - 11:51 #1
Hvad med denne?

Sub SkiftTilStort()
    Dim c As Range
    For Each c In ActiveSheet.UsedRange.Cells
        If Not IsNumeric(c.Value) Then
            c.Value = WorksheetFunction.Proper(Left(c.Value, 1)) & Right(c.Value, Len(c.Value) - 1)
        End If
    Next
End Sub
Avatar billede mette Novice
22. november 2017 - 12:06 #2
Hej Thor! Du er ikke 'Juniormester', du er en 'Superhelt'! Tusind tak for hjælpen. Selv er jeg meget beæret over at være ophøjet fra 'Nybegynder' til 'Praktikant' ;-)))

Venlig hilsen
Mette