Avatar billede cht22 Professor
23. november 2017 - 11:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil gerne lave en stregkode på en webside

Jeg forsøger at lave en bar code 39. Det ser ud som om den bliver vist rigtigt, men den virker bare ikke når man skanner den.

https://findlinks.dk/temp_barcode/1.htm

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede cht22 Professor
23. november 2017 - 11:58 #1
Jeg fandt et javascript der kan lave stregkode.

Hvordan laver man stregkoden mindre, både højde og bredde må gerne være lidt mindre?

https://findlinks.dk/temp_barcode/htmlbarcode_demo.html
Avatar billede cht22 Professor
23. november 2017 - 12:01 #2
Har fundet ud af det. Der skal bare sættes * før og efter når man skriver stregkoden.
Avatar billede bluelobster Novice
06. december 2017 - 22:59 #3
Der er typisk nogle formatter, som man skal overholde (start og slut koder), for at stregkoden kan blive genkendt.

Code128 har en startværdi - dine værdier - checksum - slutværdi eksempelvis.
Avatar billede cht22 Professor
16. marts 2018 - 11:48 #4
Det ser ud til at virke i Google Chrome og Microsoft Egde, men ikke i Mozilla Firefox, hvordan kan det være?