Avatar billede Mikael Ekspert
24. november 2017 - 18:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fladt antennekabel

Nogen som ved om dette er okay/virker ??

Spritnyt rækkehus i et boligselskab. At bore huller er "forbudt"
Indendørs UHF antenne har intet signal. ;)

https://www.av-cables.dk/antenne-adapter-kabel/antenne-forlaengerkabel-0-50-m.html?gclid=CjwKCAiAo9_QBRACEiwASknDwVwwCZpQ52PzdDzClFs3u833BwHdr3dQsVYw7RioY_7F0kLTxDTRERoCdU4QAvD_BwE
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. november 2017 - 18:55 #1
Jeg vil sige at det er ok. Jeg har selv handles i firmaet og har altid været godt tilfreds.
Der ligger også et firma i Sønderborg der også handler med dette produkt. Dette firma er ligeledes helt fint:

https://www.av-connection.dk/?SearchStr=fladt+antenekabel&ButtonSearch.x=0&ButtonSearch.y=0

De ved begge steder hvad de har med at gøre :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. november 2017 - 19:05 #2
Skal signalet splittes så husk altid at købe nogle helt lukkede da der kan komme indstråling der ødelægger et eller godts signal.

https://www.av-connection.dk/?PNo=06-032

Det hjælper jo ikke meget at signalet er godt fra antennen hvis der er brister i form af dårlige samlinger på vejen til tv´et. Så hellere ofre det ekstra og være tilfreds.
Avatar billede Mikael Ekspert
24. november 2017 - 19:14 #3
#1.. Det skal bare gå direkte fra en ude antenne og direkte ind  i "røven" på fjernsynet ;)
Men ja.. Der kommer 2 overgange mellem ude og inde ved det "flade" stykke. ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. november 2017 - 20:08 #4
Sørg for at kablet mellem den flade antennekabel og tv´et er af en ordentlig kvalitet, det samme gælder kablet fra antennen og til det flade kabel. Det kan ikke betale sig at spare der.
Som man meget rigtigt siger "ingen kæde er stærkere end det svageste led". Det gælder også her. Jeg har selv YouSee kabel-tv, og ved vægudtaget er der en splitter da der står et tv lige ved dette udtag, og et tv i en helt anden stue. Det andet kabel er forbundet med en kvalitets antenneforstærker, og derefter følger et kvalitets antennekabel på cirka 20 meter. Det er i øvrigt altid en god idé at anvende F-stik der skrues på i stedet for RF-stik, da de førstnævnte giver den bedste forbindelse. F-stik findes dog ikke på tv´ets antenneindgang, og heller ikke på DVD eller BD-maskiner.
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juni 2019 - 21:05 #5
Løst: Tak for alle svar ;)