Avatar billede arnel Seniormester
25. november 2017 - 15:53 Der er 19 kommentarer

At blive fri for Yahoo

På IE har jeg google som min faste søgemaskiner. Alle andre fx Bing ryger ud. På Google Chrome har jeg imidlertid et problem idet Yahoo hyppigt popper op - også selvom jeg ikke har den på listen over søgemaskiner. Også her står Google som den eneste. Og alligevel...
Hvordan slipper jeg af med den ubrugelige Yahoo?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2017 - 16:15 #1
afinstaller yahooo search bar, og rens så computeren med ccleaner.
https://www.piriform.com/ccleaner/download
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2017 - 09:20 #2
Hvis #1 ikke løser dit problem, så hent Malwarebytes i den frie udgave og scan din computer med den.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou
Avatar billede arnel Seniormester
26. november 2017 - 11:45 #3
Tak til sidwave og 220661
Yahoo search bar kan ikke afinstalleres da den ikke er at finde hverken i kontrolpanel eller i programmapperne. Jeg kører jævnligt ccleaner, men det ses ikke at have hjulpet.

Også malware-progrmmet har jeg kørt igennem to gange, desværre forgæves.
Så...?
Avatar billede 450025 Ekspert
26. november 2017 - 13:16 #4
Jeg vet dette er vanskelig, husker ikke hvordan jeg gjore dett meen var kvitt den til slutt. Prøv dette.
Arne
https://sensorstechforum.com/da/remove-yahoo-redirect-fully-from-your-computer/
http://www.computerdk.com/Fejlfinding/computer-viruses/181189.html
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2017 - 14:13 #5
Fjern Google Crome helt med Revo Uninstaller Free.
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når den almindelige afinstallerings process er klaret så scanner du computeren med Revo der vil fjerne mapper og register tilføjelser helt. Vælg at markere det hele og slet ved alle scanninger.
Geninstaller herefter Crome igen.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. november 2017 - 14:40 #6
220661 du er flink håper arnel får det til.
Får jeg spørre deg, jeg er plaget av Viruset PUP Malwarebytes har vist gitt opp svarer ikke mere hadde 180 PUP av disse i dag,
Skannet en gang til da var der 6 PUP, nå er der 175 av dem igjen etter
5 timer. Jeg Setter dem i Karantene men hjelper så lite.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2017 - 14:52 #7
Arne. Hvor henter du programmer fra?

PUP er "potentially unwanted program" og kan komme fra sider hvor man henter programmer fra hvor de klistrer sig til de programmer man tror men henter.
Har du prøvet søsteren til Malwarebytes  Adwcleaner, og evt også Rougekiller?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2017 - 14:54 #8
Avatar billede 450025 Ekspert
26. november 2017 - 15:44 #9
Hei 220661 Takk jeg prøvde denne https://www.adlice.com/download/roguekiller/
Skanning tok lang tid det var ok, den fant Virusset det lå i Google programmet. ifølge programmet ble dem slettet.
Jeg hadde deaktivert Malwarebytes først for og unngå krangel. Naturlig det.
Så Skanning skanning igjen med Malwarebytes svar 160 PUP konklusjon jeg føler da at dette funket ikke.
Nå skal jeg prøve den andre du ga meg og kommer tilbake.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2017 - 16:21 #10
#9 Ok. Synes dog ikke vi skal overtage en andens tråd med dit problem Arne.
Så opret din egen tråd hvis du ikke får det løst.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. november 2017 - 16:21 #11
Arne er en tålmodig Gubbe han.  Nå prøvde jeg denne.
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/

Deaktiverte Malwarebytes ok. Lasta ned denne over her, Skannet relativt Raskt fant PUP på 4 steder, foretok en Rens etter dette,    Svar alle var borte.
Starta Malwarebytes igjen, skanning,    Svar alle var fjernet ingen flere PUP 0 ble svaret.
Dette funket men hvor lenge det svaret har jeg ikke enda.

Første gang på 3 uker jeg ser dette tallet 0 Trusler fra PUP. Herlig.

Takk for hjelpen 220661, nå har jeg et ønske og det er at Tråstarter må få hjelp. Tilgi meg arnel at jeg blandet meg inn i tråden din, jeg sleit selv masse med dette Yahoo, alder husker desverre ikke hvordan jeg fikk det til, så Takk til deg også.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
26. november 2017 - 16:28 #12
Jeg har beklaget det over for Tråstarter vet det er en uskikk, og du har helt rett, jeg hadde opprettet en egen tråd på dette men det var utrolig dårlig med hjelp få, følte meg som en idiot fordi jeg spurte da. Og da spør jeg hvor var  Du da. Du pleier og stille opp vet det men da var du tyst. Nå kan ikke du være alle steder heller det vet jeg også, er svaret ok?
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
26. november 2017 - 17:05 #13
Jeg hopper av Takk for hjelpen
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2017 - 17:37 #14
Ok Arne :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
27. november 2017 - 03:36 #15
Jeg har hoppet av 220661 men jeg skyller deg en stor Takk for hjelpen jeg har slitt i 3 uker jeg, er nøye med alt, jeg har hatt Support fra Malwarebytes over 1 uke uten resultat.
Har virkelig jobba tro meg, adwcleaner  har klart og renske mine maskinner, i dag alt er borte, håper andre også får nytte av dette derfor er jeg her nå. Tilbakemelding.

Du satte meg skikkelig på plass i går jeg fortjente det helt klart, men ærlig jeg var så fortvilt når ikke engang mitt Favoritt Program Malwarebytes hjalp meg med dette.
Håper du tilgir meg 220661 man bryter Regeler når er fortvilt, Sorry.
Arne
Avatar billede arnel Seniormester
27. november 2017 - 12:25 #16
Tak for de mange bidrag. Jeg brugte linket fra min norske navnebror - https://sensorstechforum.com/da/remove-yahoo-redirect-fully-from-your-computer/ - og det hjalp.
Rart, så mange vidende hjælper træder til.
Venligst
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2017 - 16:53 #17
#16 Super fint :-)
#15 Du er tilgivet :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2017 - 17:24 #18
Jeg mener ikke, at en "PUP" fil  i Malwarebyte er en bestemt fil, lige som "persona non grata" ikke er en bestemt person. Jeg tror Malwarebyte er for restrektiv med dem.
En slags "False positive" Et udmærket program som Superantispyware finder dem ikke. Man kan prøve kun at køre Avast free og se, om det finder noget.
Avatar billede 450025 Ekspert
28. november 2017 - 02:50 #19
VALBY1. 220661 HAR TILGITT MEG DET BLE JEG GLA FOR #17,
Du skriv et utmerket Superantispyware ja det er det dyrt jeg tenker ikke på pris men Kvalitet og mitt svar etter flere år har Malwarebytes har gitt meg en Rene maskiner.

Hver dag gir jeg råd til andre, hver dag hjelper jeg andre eldre, om jeg er Amatør og Gammal 80 år selv så lykkas jeg hver eneste dag med det jeg gjør.
Og så sitter jeg selv med 3 maskiner som er fulle av PUP opp til 380 stykker jeg klare ikke fjerne dette svineriet, dem har holt på i 3 uker nå der har vandret 20 Eposter att og frem en lekse på 1 halvmeter på datamaskinen.  Eneste jeg har fått ut av dette er.

Arne dem er ikke farlige hverken for deg eller andre, da pustet jeg lettet ut men jeg nekter og ha den plage, DEM SKAL BORT, jeg har prøvd flere andre program uten håp jeg ble nesten DESPARART, jeg har alltid hatt Rene maskiner.

Fikk mail fra dem i dag du må ikke bruke andre, og vi må ikke gi oss grunn til svaret jeg fikk i dag, jeg ble lidt forbanna på Malwarebytes og jeg at spørte hva dem holdt på med? Supportere på Computerword kan det dem holder på med, men dem er ikke alltid Brukere av Malwarebytes på grunn av stive priser.

Nå har computerne mine vert Rene siden jeg fikk dette programmet fra Computerword.

https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/ (# 06 220661) det fortelle noe om at der fins folk som kan jobben sin.

Ser jeg på dette programmet så er det et program som Malwarebytes burte kjenne, men kanskje at den ansatte Support hos Malwarebytes er en ferie Vikar plukka opp fra gata å ikke har peiling selv.
Trodde dem hadde ansatte med Kvalifikasjoner?

220661 er fornøyd nå har han gjort en flott jobb, jeg har fått Rene Maskiner, jeg gjorde en feil ble tilgitt Sorry Tråstarter.
Jeg kommer fortsatt til og bruke Malwarebytes men dem får slutte å bruke Ferie Vikarer, dernest håper jeg og det er viktig at andre leser dette i tråden her.
For dagen kommer at også andre sitter med samme problem. Takk til Dere alle, og nå legger vi lokk på Boksen oppgaven er løst.

Arne