Avatar billede AlexanderL Novice
26. november 2017 - 15:14 Der er 6 kommentarer

Hjælp til udskift af SSD/flyt windows.

Jeg har købt mig en ny SSD på 240 GB, har dog en i forvejen på 128 GB i maskinen, derudover har jeg to 1TB HDD, altså har jeg 3 harddiske i maskinen pt, mit spørgsmål er, er der mulighed for at ha 4 harddiske i maskinen, synes ikke jeg kan finde flere steder til flere SATA kabeler. Hvis jeg ikke kan få den nye SSD 240GB i, er det så muligt at få flytte alt jeg har på den gammel SSD 128GB over på den nye? der ligger Windows og standart programmer på den.

Tak for hjælpen.
Synes ikke lige jeg kunne finde nogen indlæg der svaret på de spørgsmål.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. november 2017 - 15:52 #1
Et af de bedste Freeware Clone værktøjer
https://www.backup-utility.com/disk-clone-software.html
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. november 2017 - 16:25 #2
Jeg har selv brugt "cowboytricket" med AOMEI diskbackupper, og det virker :-)
Jeg købte en brugt ASUS bærbar i venter, men syntes den var lidt sløv. Derfor købte jeg en SDD Samsung 750 EVO 500GB. Inden udskiftningen havde jeg vha. et eksternt 2,5" HDD-kabinet som jeg havde installeret den nye SSD i. Denne eksterne SSD koblede jeg til en USB-indgang på den bærbare. Jeg havde inden, downloadet AOMEI diskbackupper, så nu var det bare at starte cloningen. Der gik ikke så lang tid, så var operationen overstået. SSD´en kunne installeret i den bærbare, og det hele virkede.
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 16:56 #3
#2 Er det nødvendigt at putte sin SSD i et HDD-kabinet, når man cloner, hvis man har plads i computeren?
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. november 2017 - 17:08 #4
Nej det er det ikke når der er plads til to HDD´er. Det er der bare ikke i min bærbare. Der skal bare være en sata-forbindelse + strømforbindelse. Det er endnu nemmere når der er plads til to SSD/HDD´er.
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 17:16 #5
Nej, det tænkte jeg også. Men blev lige i tvivl om, hvorvidt det kunne skabe problemer, at harddisken blev genkendt på en anden måde, når den blev sat direkte i.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. november 2017 - 18:23 #6
Hvis det er en Samsung du har købt følger der et kloneværktøj med!
https://ibb.co/dno7k6