Avatar billede erlandsen Seniormester
26. november 2017 - 16:43 Der er 3 kommentarer

Genvej til formular

Jeg har oprettet en genvej på windows 10 skrivebord ved at trække en rapport fra access ud på skrivebordet.

Er der en let måde at begrænse så man kun kan se denne rapport i access databasen?
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2017 - 16:54 #1
Why have a shortcut on desktop if you only want to see the report in Access?
Avatar billede MSchlamovitz Mester
26. november 2017 - 22:13 #2
Du skal lave en Access database, som kun indeholder denne ene rapport samt evt. underliggende forespørgsler, og som linker til tabeller i hoveddatabasen
Du skal derefter - i denne database - lave en makro, der hedder AutoExec, som åbner din rapport, og som lukker databasen igen, når rapporten er udskrevet - eller vist på skærmen.

Lav en genvej på skrivebordet som åbner denne access database
Avatar billede terry Ekspert
27. november 2017 - 11:41 #3
Ah, so ONLY this report needs to be visible in Access.
Well its also possible to Hide all other objects. (VIEW PROPERTIES, Attributes: Hidden)
But it doesn't stop users un hiding again..