Avatar billede xvid Seniormester
26. november 2017 - 18:29 Der er 9 kommentarer

ubudne gæst

Hej
Jeg har en ubudne gæst der bruger min wifi, hvordan kan jeg smide ham ud ?
jeg bruger en tp-link  3G/4G Wireless N Router
Firmware Version:    3.16.9 Build 150319 Rel.60489n

på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2017 - 18:56 #1
det nemmeste er at ændre passwordet.
ellers skal du udelukke alle forbindelser, og dem som må bruge det står i en liste med deres MAC adresse.
Avatar billede xvid Seniormester
26. november 2017 - 19:37 #2
det har jeg prøvet nogen gange, nu vil jeg forsøge mig med Wireless MAC Filtering
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 19:53 #3
Skift evt. også navnet på dit SSID og undlad at gøre det synligt.
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 19:54 #4
Har du nogen idé om, hvad det er for en gæst, du har på besøg?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2017 - 20:47 #5
#4 Tænker jeg også. Er det en gæst der bruger dit net medens du evt har en pc tændt kan det jo godt være en der bruger din pc uden du lige ved det.
Avatar billede xvid Seniormester
26. november 2017 - 21:24 #6
#5 hvordan kan jeg tjekke det?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2017 - 21:40 #7
#6 Deaktivere netkortet på den bærbare på eller stationære hvis den bruger wifi som netkort.
Kan du se aktivitet efter dette bruges nettet direkte.
Avatar billede posten Ekspert
27. november 2017 - 00:18 #8
når du nu ændre din kode skal du jo også ændre koden til din admin ellers kommer han bare ind som admin
Avatar billede INK Ekspert
27. november 2017 - 08:11 #9
Jeg ville udarbejde en liste over alle mac-adresser for mit udstyr. Husk at finde for både kablet og wifi forbindelser. En bærbar har 2 adresser.
Første på listen er selve routeren.
Tilsluttede enheder kan være smarttv, mobiler og tablets. Røgalarmer mv kan også være tilsluttet.
Du må jo kende både ip og mac adresse på din ubudne gæst, så enten positiv liste for dine enheder eller negativ for ubuden gæst.
Enig i, at du selvfølgelig skal ændre admin password, så ingen andre kan logge ind og aflæse wifikoderne.