Avatar billede BjarLind Novice
27. november 2017 - 12:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgning i Excel

Jeg administrerer en forening med 800 medlemmer. Disse er oprettet i Excel med en linie til hvert medlem, og med kolonner til hhv. medlemsnummer, navn, adresse, postnr mv.

Når jeg skal søge efter et bestemt medlem, som både skal opfylde et givet navn og et givet postnummer, hvad gør jeg så?
Avatar billede finb Ekspert
27. november 2017 - 13:01 #1
brug
filter >> autofilter, hver kolonne får egen "søgemaskine",
der også accepterer jokertegn
Avatar billede Bjarne S. Nielsen Juniormester
27. november 2017 - 13:42 #2
Det egner sig nok bedst i en database ... eks. Access ...
Avatar billede supertekst Ekspert
27. november 2017 - 14:14 #3
Mængden er ikke for stor til Excel - men kan evt. optimeres med anvendelse af lidt programmering i VBA. Se eksempler i www.supertekst-it.dk
Avatar billede BjarLind Novice
27. november 2017 - 14:26 #4
Tak for hjælpen. Mit problem er løst. Jeg valgte finb's svar.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. november 2017 - 14:53 #5
Ok..
Avatar billede finb Ekspert
28. november 2017 - 09:27 #6
Ad #4
Tak for det, giv "point" tak