Avatar billede Robert-axm Juniormester
28. november 2017 - 08:43 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Genveje med anden Browser end den som er valgt til standard

Er det ved oprettelse af genveje på skrivebordet muligt at angive en anden Browser end den som man har som standard Browser.

Mvh Robert
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2017 - 08:46 #1
Ja - du laver en genvej til feks. Firefox, og åbner den op med en specifik hjemmeside
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2017 - 08:47 #2
Eller her en eksempel til Chrome:
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" www.computerworld.dk
(skal stå i Destination, når du åbner egenskaber for genvejen)
Avatar billede Robert-axm Juniormester
28. november 2017 - 08:57 #3
Hej Thomas
tak for hurtigt svar, jeg forstår det med at f Chrome til at åbne, via genvej, selvom Explorer er standart .
hvor er det så jeg angiver hvilken hjemmeside Chrome skal åbne når jeg klikker på genvejen ?

Mvh RObert
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2017 - 09:27 #4
de to linjer fra Thomas skal stå på en linje som genvej - så åbner den automatisk.
Du skal ikke angive noget når du klikker på genvejen.
se https://www.dropbox.com/s/bm0ef01ub19tqfp/image045.png?dl=0
Avatar billede posten Ekspert
28. november 2017 - 09:52 #5
robert du skriver intet om dit styre system er det mon windows 10 går du ind i pc-indstillinger derefter finder du standardapps derefter webbrowser hvor du så vælger evt. vælger chrome som du har hentet og indstall. inden
Avatar billede jalved Ekspert
28. november 2017 - 11:32 #6
Hvis det er fordi, du ikke vil ændre standardbrowser, men bare have mulighed for at vælge imellem flere ad gangen, så kan du oprette ikoner på skrivebordet på flere måder. Her er en metode til Windows 10.

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1009621

I Vista fx kan man bare få vist listen med alle programmer - og fra programlisten trække det ikon ud pp skrivebordet, som man vil have en genvej til. Jeg er ikke helt med på, om det også fungerer i Windows 10 - men vil tro det.
Avatar billede Robert-axm Juniormester
28. november 2017 - 12:26 #7
Vi snakker lidt forbi hinanden. jeg prøver lige at uddybe.
Jeg har Chrome som standard Browser.
Det vil siger at hvis jeg opretter en genvej på mit skrivebord, til F.eks Jp.dk
Vil Win 10 som jeg bruger, åbne Chrome, og gå ind på jp.dk

Nu har jeg  dog en anden side som jeg også vil lave en genvej til, den arbejder bedst i Explore, Så vil jeg gerne have at når jeg klikker på den genvej skal det være explorer der åbner og går ind på denne side.
altså 2 forskellige genveje til hjemmesider, men med hver sin browser.
giver det så mening?
så vidt jeg kan se er der ingen af jeres svar der tager højde for dette.
mvh Robert
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2017 - 12:43 #8
fuldstændigt som i #4 - bare link til IE
se https://www.dropbox.com/s/ngxfe4hg75rszlp/image062.png?dl=0
her har jeg sat den til at åbne ekstrabladet.dk - det er valgfrit...
Avatar billede jalved Ekspert
28. november 2017 - 12:48 #9
Det ligner forslaget i #2:

https://www.technipages.com/windows-open-website-with-specific-browser

Hvis du bruger Chrome kan du også bruge den udvidelse, der hedder
Open in IE.

Så kan du åbne et link eller en side op i IE - fra Chrome.