Avatar billede Mik2000 Professor
28. november 2017 - 14:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Soapclient kald

Håber der er en som har styr på SOAP som kan hjælpe - for har ikke prøvet det så meget

Hvis man skal kalde en soap service og skal indsætte noget til den, og den ser sådan ud i dokumentationen
---------------------------------
public virtual resultValidation validateInvoice(
    Invoice invoice
)

invoice:
    Type: invoiceWebService.DTO.invoice
---------------------------------

og der skal sendes følgende med:
"productNameInvoice" (VÆRDI: "Produkt 1")
"amount" (VÆRDI: 500)
"type" (VÆRDI: 1)

Jeg har prøvet følgende men det virker ikke, formentlig fordi den ikke skal have params som et array med mange ting ligesom de andre skulle hvor der var mange parametre i stedet for kun en invoice (invoiceWebService.DTO.invoice parameter) - men ved ikke hvad jeg skal ændre

Får denne fejl: Uncaught SoapFault exception -  Non-static method requires a target

Har som sagt prøvet nedenstående, som jeg ved er forkert da der er flere params end den ene (invoiceWebService.DTO.invoice) - ved bare ikke hvad jeg skal
--------------------------------------------
$client = new soapClient(...) // Som jeg plejer når der skal hentes

$params = array(
  "productNameInvoice"=>"Produkt 1",
  "amount"=>500,
  "type"=>1
);

$response = $client->__soapCall("validateInvoice", array($params))
--------------------------------------------

Håber der er en der kan hjælpe med hvad jeg skal gøre?
Avatar billede Mik2000 Professor
01. december 2017 - 00:10 #1
Nogle der kan hjælpe :)
Avatar billede Mik2000 Professor
05. december 2017 - 12:17 #2
Lukket, da jeg er kommet videre og nyt problem er opstået - åbner derfor ny tråd med det nye problem