Avatar billede asger Novice
30. november 2017 - 02:35 Der er 2 kommentarer

Kabel RS232 - RS45

Jeg har en servomotor der kræver en forbindelse fra en RS232 til en RS45
port, jeg har prøvet med en "oversætter" fra RS232 til USB, men det virker ikke,
ved nogen om man og hvor kan købe sådan et kabel
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. november 2017 - 06:48 #1
Jeg formoder du mener RS232 til RJ45.
I det tilfælde findes der kabler, prøv at google RS232 til RJ45, og du  får adskillige hits.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. november 2017 - 09:15 #2
Du kan godt købe dem direte fra USB til RJ45: https://www.google.dk/search?rlz=1C1GGRV_enDK752DK752&q=serial+RJ45+til+USB&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwjezvTz6eXXAhVnD8AKHeFBCJQQvwUIJCgA&biw=1680&bih=919

Men det er lidt af en jungle - først og fremmest skal du naturligvis undgå dem der er en USB->netværks adapter. Det er en helt anden teknologi.
Dernæst er jeg også rimelig overbevist om at du ikke kan bruge de mange USB-RJ45 CISCO kabler der findes, da disse er lavet specielt til CISCO switches konsolport.
Og endelig er det meget forskelligt, hvilke "chipset" / protokol de er lavet til... - nogle "emulerer" blot den gamle RS232 protokol, men gør det så elendigt, at det ikke virker. Det er typisk de billige af slagsen, og det kan ske det er sådan en du har prøvet?