Avatar billede jjensen Juniormester
30. november 2017 - 13:27 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Windows Essentials til Windows 7 - download?

Hej,

Jeg mangler mail-klient, moviemaker og billedeprogram der lå i Essentials - hvor kan jeg hente det til Windows 7?

Jeg har fundet dette link - men det lader ikke til at virke på en dansk Win7 :(
https://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/gallery-program/where-to-download-windows-essentials-2012/7665b354-4f2b-445d-811e-9d8c98e8f872?auth=1

På forhånd tusinde tak.
John
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. november 2017 - 14:31 #1
Måske kan dette link bruges:
Der er ingen garanti for det lykkes.

http://windows_essentials.da.downloadastro.com/
Avatar billede jjensen Juniormester
30. november 2017 - 15:32 #2
Hej ErikHg,

Det link havde jeg fundet på Google også - det installerer 4-5 forskellige software, som feks. Winzip, McAfee, PCAdvisor, Opera etc. imens den skriver noget på polsk :(

Men linket installerer ikke Windows Essentials..........
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2017 - 15:40 #3
jf https://support.microsoft.com/da-dk/help/13785/windows-essentials-2012-release-notes

Bemærk!
+Supporten til Windows Essentials 2012-pakken ophørte den 10. januar 2017.
Fra og med 10. januar 2017 understøttes Windows Essentials 2012 ikke længere på Windows 10 og kan ikke downloades.

så du må finde en privat, der har filen liggende. Eller skifte til fx Thunderbird mail, og tilsvarende andre. Tiderne har skiftet...
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2017 - 15:44 #4
live mail ligger dog stadig på https://download.dk/manuel_tak/e-mail/e-mail-klienter/windows-live-mail/56282
du må selv bladre rundt på deres site for evt at finde andre
Avatar billede jjensen Juniormester
30. november 2017 - 15:56 #5
@Claes: tak for dit svar - Jeg er opmærksom på at Microsoft ikke længere understøtter den og heller ikke tilbyder den som download.

Jeg leder allerede efter nogen der har den liggende og valgte så også, at spørge her på Eksperten om nogen måske skulle kende et link til en kopi af installationspakken som giver mig alle elementerne jeg kender og kunne tænke mig.

Hører derfor gerne fra andre :)

Pft.
J.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. november 2017 - 16:18 #6
#2
Jeg syntes også at Windows Live Mail 2012 fungerede rigtig godt, og var ikke klar over at det var sluttet, det opdagede jeg imidlertid efter en formatering og en planlagt geninstallering af Windows Live Mail.
Jeg har Microsoft Office 2010 på min stationære og Office 2013 på min bærbare.
I disse ligger Outlook der - synes jeg - virker ganske godt, som afløser for Windows Live Mail. De andre i Windows Essential programmer har jeg ikke brugt.
Jeg har selv Windows 7 installeret på begge maskiner.
Avatar billede klaudi Ekspert
30. november 2017 - 18:46 #7
Har uploadet den her
wlsetup-all_DK.exe
http://www31.zippyshare.com/v/R9kyH6jy/file.html

Klik på den orange "Download Now" med lille pil ned, der åbner en 2-3 vinduer så luk dem og klik igen (måske 2-3 gange), det burde virke!
Avatar billede jjensen Juniormester
30. november 2017 - 19:16 #8
Klaudi - hey!!!!

Tusinde tak - hvor fedt!

Jeg får dog en fejl helt til sidst. Men det ser ud til at installationen er gennemført. Har dog endnu ikke checket programmerne...

Ville gerne vedhæfte et screenshot at fejlen, men kan ikke lige finde ud af hvordan man gør her på eksperten.
Avatar billede klaudi Ekspert
30. november 2017 - 20:17 #9
Du kan f.eks. bruge https://imgbb.com/  til screenshot, og så sætte link ind her.
Avatar billede jjensen Juniormester
30. november 2017 - 20:48 #10
Tak for endnu mere hjælp/tip.

Det kommer så her: https://ibb.co/jqSkSw
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2017 - 20:59 #11
vedr pakken - prøv at indlæse en ting ad gangen i stedet for hele pakken. Og spring messenger over til start.
Avatar billede klaudi Ekspert
30. november 2017 - 21:38 #12
Du kan os prøve at højreklikke på wlsetup-all_DK.exe og vælge "Kør som administrator"

En anden mulighed er at starte wlsetup-all_DK.exe og så vælge
"Vælg de programmer, du vil installerer"
Som claes57 skriver så lad være med at installerer Messenger.
Avatar billede jjensen Juniormester
30. november 2017 - 21:59 #13
Tak til Jer begge to for rådene. Lige nu ser det faktisk ud som at alle komponenterne virker - på trods af fejlen.

Det er bare super - skulle jeg få problemer, vil jeg følge Jeres råd om at installere som administrator/komponenterne enkeltvis.

Mange tak!