Avatar billede Emma Frederiksen Praktikant
02. december 2017 - 10:38 Der er 2 kommentarer

Mulighed for at slå aktiveringslås fra ipad?

Hej ComputerWorld

Min far har igennem hans arbejde fået en brugt iPad Air, desværre er der aktiveringslås på fra  da en tidligere medarbejder havde den.
Desværre har firmaet hverken bonen eller mail og kode til det apple id der er blevet brugt på den.

Er det på nogle måde muligt at låse ipadden op?
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2017 - 14:00 #1
Har lige svaret en anden om tilsvarende problem. Se dette
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1020599?k=8278780

Det er nok denne metode, der er bedste chance:
https://support.apple.com/da-dk/HT204306

Hvis den tidligere bruger har slået "Find my iPad/Phone" til på sit AppleID, så bliver det vanskeligt. Jeg kender ikke nogen metode, der kan løse det. Prøv med ovennævnte - måske er du heldig.
Avatar billede jalved Ekspert
02. december 2017 - 14:16 #2
Virker #1 ikke, kan man så ikke prøve at kontakte den tidligere medarbejder?