02. december 2017 - 13:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows vil ikke starte!!!

Hej alle

Min HP stationære pc vil ikke gennemføre installering af Windows efter jeg har nulstillet den. Jeg var nødt til at nulstille pga fejlslagen Update af Windows.

Efter at jeg har valgt sprog og tidszone, beder den mig om at logge på et netværk, for at jeg kan downloade seneste opdatering. Men efter jeg har valgt netværk og den genstarter, kommer den bare tilbage til sprog og tidszone. Sådan kører det bare i ring.

Der er ikke noget galt med mit netværk. Det virker på andre enheder.

Håber I kan hjælpe.

Mvh Niels
Avatar billede jalved Ekspert
02. december 2017 - 13:22 #1
Er det Windows 10? Og hvad er det for en metode, du bruger til at geninstallere med?

Du har ikke mulighed for bare at springe den del med netværket over, så du kan komme videre i installationen?
02. december 2017 - 13:36 #2
Jeg tror det er Windows 8, da jeg har forsøgt at gendanne fabriksindstillinger. Nu tror jeg så at den vil installere den nyeste udgave, og det er så her den skal bruge net.

Jeg har ingen muligheder for at springe over nogen steder...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2017 - 13:49 #3
Har du ikke en anden pc hvor du kan hente en Windows 10 installationsfil?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Vil mene du stadig kan installere Windows 10 og bruge din Win 8 nøgle til at aktivere med. En anden bruger herinde har henvist til fremgangsmåden en del gange. Jeg har dog ikke selv testet det da alle mine computere kører Win 10.
Måden man gør det på er at lave en nyinstallation. Er din pc af nyere dato ligger nøglen i Bios (uefi bios)
02. december 2017 - 14:03 #4
Ok, det kan jeg måske prøve, men som det er nu, er jeg låst i opsætningen og kan ikke komme nogen vegne...
Avatar billede jalved Ekspert
02. december 2017 - 14:12 #5
Synes at #3 lyder som et godt forslag :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2017 - 14:26 #6
Du kan i øvrigt også hente en Win 8 hvis du heller e vil køre med den:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/
02. december 2017 - 14:47 #7
Kan jeg komme i dos, og på den måde komme videre?
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2017 - 14:59 #8
Bruger du et kablet netværk?
02. december 2017 - 15:06 #9
Ja, det gør jeg. Jeg har også forsøgt at hive stikket...
Avatar billede jalved Ekspert
02. december 2017 - 15:58 #10
#7 Du skal prøve at lave en usb-stick med enten Windows 8 eller 10 - og så skal du starte PC'en op på din stick. Så kører det nok af sig selv.
03. december 2017 - 21:00 #11
Tak for hjælpen. Det lykkedes med installation af Windows 8 på USB.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2017 - 21:02 #12
Super :-)
Avatar billede jalved Ekspert
03. december 2017 - 22:28 #13
Ja, super :-)