Avatar billede ErikHg Ekspert
02. december 2017 - 20:24 Der er 13 kommentarer

Advarsel i Norton Internet Security

Jeg har ofte downloadet CD-omslag fra ALL CDcovers.
Nu er der imidlertid opstået et problem, i form af at Norton blokerer adgangen og fjerner "truslen". Jeg har aldrig oplevet nogle uregelmæssigheder med den side. Det kommer et vindue i nederste højre hjørne hvori der står:
cryptonight-asmjs.min[1].js er ikke sikker og er blevet fjernet.

Dette undrer mig, så jeg vil derfor høre om andre har oplevet problemer eller om det er sikkert.

For et par år siden kom der i stedet for ALL CD-Covers side et eller andet mærkeligt spil op på skærmen, men dette stoppede da jeg installerede AdBlockPlus. Siden har det fungeret perfekt.
Avatar billede jalved Ekspert
02. december 2017 - 23:20 #1
Måske kan du bruge nogle af informationerne i denne artikel:

https://www.welivesecurity.com/2017/09/14/cryptocurrency-web-mining-union-profit/

Jeg kan ikke helt følge med i den. Men det kunne virke som om, at du kan undgå problemet, hvis du kan bruge siden ved at slå javascript fra.

Tilsyneladende inficerer det ikke din maskine, men den pågældende hjemmeside - og så din browser, sålænge du er på siden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2017 - 00:03 #2
Det der bekymrer mig er "crypto". Det leder tankerne hen på de skrupelløse pengegriske forbrydere, der overtager en computer, for derefter at kræve en slags løsesum for at "frigive" computeren til ejeren. Det vil jeg meget nødigt blive udsat for.
Avatar billede jalved Ekspert
03. december 2017 - 00:10 #3
Det forstår jeg udmærket :-)

Jeg har selv brugt freecovers.net nogle gange. Måske kan du finde det omslag der, som du leder efter nu - og så håbe på at problemet går over på den anden side. Men det var da fint dit program spottede den. Det er altid betryggende, selvom det modsat ikke er betryggende at vide, man støder på sådan noget svineri.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2017 - 00:20 #4
Du skriver noget om at slå javascript fra. Hvordan gør man det ?
Styresystemet er Windows 7 64 bit og jeg har IE 11 installeret som browser..
Avatar billede jalved Ekspert
03. december 2017 - 00:24 #5
Jeg ved det faktisk ikke. Det er nok under en eller anden sikkerhedsindstilling.

Men googlede og fandt dette:

https://www.lifewire.com/disable-javascript-in-internet-explorer-11-4103679
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2017 - 11:53 #6
Jeg har prøvet mig lidt frem, og det lykkedes til dels også.
Desværre går Norton stadig ind og blokerer.

Adressen til webstedet der bliver blokeret er denne:

https://www.allcdcovers.com/

Som det fremgår er der tale om en "https" adresse og ikke en "http" adresse.

Hvis jeg vidst hvordan ville jeg gerne lægge et link ud på eksperten, med et screen shot af siden som Norton kommer med, men ved ikke hvordan man gør.
Avatar billede jalved Ekspert
03. december 2017 - 12:53 #7
Jeg kunne ikke styre mig og trykkede på linket...

Men fik kolde fødder og skyndte mig at lave en Malwarebytes og er i gang med en virusscanning. Dog er der ikke fundet noget på pc'en.

Jeg kan godt forstå, du tøver med at bruge siden. Hvis du gider gøre noget ud af det, kan du måske sende en mail til ejerne af siden om at løse problemet (hvis det ikke er dem selv, der står for det). Ellers ville jeg vente og se, om det går over af sig selv og finde mine omslag et andet sted... Virus og det der ligner er irriterende.

Du kan jo bruge klippeværktøj i Windows 7 til at lave screenshot, men det ved du sikkert. Problemet er måske at fange pop-op-meddelsen fra Norton?
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2017 - 13:24 #8
Det der undrer mig mest er, at der aldrig før har været problemer, men siden, altså ud over det tidligere spil der poppede op hver gang man kom ind på siden, der dog blev forhindret af AdBlockPlus, men Norton reagerede ikke på det.

Jeg vil prøve at lægge et screen shot, ud så er det nok nemmere, fordi det kan være vanskeligt at forklare kun med tekst.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. december 2017 - 15:05 #9
Jeg har prøvet at tage et screen shot af skærmen, men hvorledes jeg så kommer videre er det store spørgsmål.
Jeg må nok bede om lidt mere vejledning i proceduren mht. indsættelse af screen shot, på f.eks. eksperten. Det vil jo også være rart at vide hvordan, hvis andre spørger om noget, så man kan lægge et billede ind der ofte bedre kan tydeliggøre det.
For øvrigt afinstallerede som et forsøg, Norton på min bærbare for at se om det nu også var muligt at komme ind på "allcdcover", og det var det. Jeg downloadede et foto, til mappen "billeder" derfra, ganske som jeg har gjort før.
Der er jo flere funktioner i Norton, så det må være én af disse der blokerer. Der poppede stadig et vindue op i nederste højre hjørne med en advarsel, men billedet blev downloadet.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
03. december 2017 - 15:31 #10
Jeg har lige testet siden med både IE 11 & Firefox57.

På IE 11 fik jeg denne warning fra Norton : "web Attack : JSCoinminer download 6" . Hvad dette betyder har jeg ingen ide om, men har også for en sikkerheds skyld scannet for malware.

Firefox var der ingen reaktioner på.

Vil nok fraråde siden tror jeg.
Ved ikke om mine erfaringer hjælper dig videre.
Avatar billede jalved Ekspert
03. december 2017 - 16:07 #11
Jeg kan se andre brugere har brug denne side til at uploade screenshots.

https://da.imgbb.com/

Man kan gøre det med og uden konto. Efter upload modtager man et link til billedet.

Om de ligger der permanent eller bare midlertidigt ved jeg ikke.

Jeg scannede som sagt i #7 efter at have besøgt siden (og har faktisk ikke et permanent antivrus kørende i øjeblikket, så jeg fik i al fald ingen pop-op) - og da jeg scannede efterfølgende med både virusprogram og Malwarebytes blev der ikke fundet noget.
Avatar billede jalved Ekspert
03. december 2017 - 16:09 #12
Nå den sidste bemærkning blev lidt klumret. Men man kan sikkert forstå, hvad jeg mente.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. januar 2018 - 17:25 #13
Har i dag 15/1 2018 været inde på AllCDCovers på min stationære.
Det har ingen problemer været med at min antivirusprogram (Norton Internet Security)har blokeret for adgangen, og der har heller ingen advarsler været:-)