Avatar billede Casper Andersen Juniormester
03. december 2017 - 14:21 Der er 16 kommentarer

Langsomt fiber forbindelse på bærbar

Jeg har fiber bredbånd og køre via waoos router og smart wifi. Når jeg måler hastighed med min smartphone via wifi kan jeh måle 5 gnge så hurtig forbindelse som vis jeg gør det via min bærbar pc lige gyædigt om målingen er med direkte kabel eller wifi. Kan jeg have noget i min pc som sænker hastigheden og hvordan fejlsøger jeg?
Avatar billede Mikael Ekspert
03. december 2017 - 14:29 #1
Ja sagtens.. Din bærbare har måske ikke samme "wifii" hastighed som din smartfone ?
Det kan løses med et eksternt usb plug du kan købe/anvender i stedet for det indbygget i din bærbare ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2017 - 14:33 #2
Kører din bærbar på 2,4 ghz wifi hvor din mobil evt bruger 5 ghz?
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
03. december 2017 - 14:47 #3
Hvordan finder jeg ud af det?
Jeg måler 6,1 mbps ned og 37,2 up på pc
og med smartphone 82,11 ned og 103,9 up...
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
03. december 2017 - 14:49 #4
Jeg har 300/300 forbindelse.  Det der undre mig meget er at jeg  det ikke går nogen forskel om jeg tester med kabel eller wifi
Avatar billede Mikael Ekspert
03. december 2017 - 15:00 #5
Hvad går du på nettet med på mobil/ computer ???
Bruger du via mobildata ??

For så er der ekstem forskel på om routeren/mobilen bruger 3G eller 4 G ;)
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
03. december 2017 - 15:05 #6
Mikael; mobilen køre via samme wifi når jeg måler.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. december 2017 - 15:10 #7
Ja men hvilken max har du på mobilens Wifi ?? 54 mbps ??
Det er så dybt "gammeldags"
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
03. december 2017 - 15:12 #8
Forstår ikke spørgsmålet. ? Men det er jo ikke mobilen jeg har problemer med men min bærbar?---
Avatar billede Mikael Ekspert
03. december 2017 - 15:17 #9
Ja men HVIS dit LAN (kabel) eller dit indbygget Wifi KUN understøtter en forældet hastighed, sp opnår du ALDRIG hvad din udbyder kan give ;)
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
03. december 2017 - 15:20 #10
Og derfor spørg jeg også fra start HVORDAN jeg fejlsøger, for problemet er jo på min computer. Men jeg har fundet frem til nu at min computer køre på 2.4 ghz.
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
03. december 2017 - 15:55 #11
Er fejlen så er mit netkort både wifi og lan indgang er forældet i forhold til min forbindelsen?
Avatar billede Mikael Ekspert
03. december 2017 - 16:10 #12
Ja sikkert ???
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
03. december 2017 - 17:11 #13
Avatar billede Rune1983 Ekspert
04. december 2017 - 07:19 #14
Er du sikker på din bærbar ikke er i gang med at opdatere windows? Det gør den jo for det meste i baggrunden hvis det altså er windows 10?
Avatar billede Mikael Ekspert
04. december 2017 - 07:41 #15
#13 Ja, den USB dongle har jeg selv flere af. Anvender dem, i forskellige ældre bærbare. Hjælper en del på hastigheden.
Dog ikke vildt meget hos mig, da jeg slet ikke har de hastigheder, som du har.

Og ja.. Dit netkort til LAN, kan også sagtens have "lav ydelse"
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
28. december 2017 - 21:18 #16
Jeg har nu fået købt og testet en usb wifi pen. .Det har givet en del..

Istedet for de 6,1 mbps ned og 37,2 up, måler jeg nu ca. 50 mbps hver vej.

Jeg er begyndt at spille lidt online med nogle venner og der har jeg en meget høj ping. DET HAR JEG STADIG. Så dette har ikke løst problemet.

Hvor dan kommer jeg videre med min fejl søgning.. ? Det er et gammelt spil (Age of empires 2) På en ny pc.