Avatar billede pim Novice
06. december 2017 - 13:16 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Anbefaling af partitionsprogram til Windows 10

Hvad anbefaler I? Har tidligere brugt vist nok Partition Magic, men så vidt jeg kan se, er den ikke opdateret til Windows 10.
Avatar billede jalved Ekspert
06. december 2017 - 14:11 #1
MiniTool Partition Wizard Free Edition

https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2017 - 16:07 #2
#1 Enig :-)
Avatar billede INK Ekspert
06. december 2017 - 16:58 #3
EaseUS Partion Master og AOMEI Partition Assistant.
Avatar billede pim Novice
06. december 2017 - 20:43 #4
Tak for anbefalinger. Jeg har downloaded MiniTool Partition Wizard Free Edition, men så vidt jeg kan se, har jeg to forskellige diske med hver sit drev. Kan det virkelig være rigtigt? Jeg kan sagtens gøre D-drevet større eller mindre, men ikke flytte noget til C-drevet, hvilket jo var målet for øvelsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2017 - 21:11 #5
Står der disk 0 på den ene og disk 1 på den anden?
Eller er det kun disk 0 med 2 partitioner?
Avatar billede pim Novice
07. december 2017 - 10:11 #6
D-drevet ligger på disk 0 og C-drevet på disk 1. Betyder det så, at øvelsen er umulig?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2017 - 16:40 #7
Mig bekendt kan man ikke udvide et drev når det ikke er på samme harddisk.
Er dit systemdrev for lille kan du evt flytte dine personlige filer hen der hvor pladsen er. Man kan højreklikke på dokumenter mappen og vælge egenskaber. Trykker man på fanen flyt kan du her flytte til anden destination. Programmer kan ikke flyttes de skal afinstalleres og installeres igen.
Avatar billede pim Novice
07. december 2017 - 20:46 #8
Det lyder som den rigtige løsning. Jeg prøvede at gøre det, men får at vide, at det kan jeg ikke, fordi der ligger en mappe på samme placering (D-drevet), som ikke kan omdirigeres. Adgang nægtet.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2017 - 21:01 #9
Prøv at oprette nye mapper med andre navne på destinations drevet du vil flytte til.
Kan det så lykkes?
Avatar billede pim Novice
08. december 2017 - 12:43 #10
Har jeg prøvet - men med præcist samme resultat
Avatar billede pim Novice
13. december 2017 - 11:24 #11
Jeg måtte følgelig opgive at partitionere mine drev på forskellige diske og var ved at være desperat. En bekendt gav mig det råd at besøge Føniks ude i Tilst her i Århus. De ikke bare sælger tingene, de har også et værksted på stedet. Det ser man vist ikke så tit i dag.

De satte en ny 250 GB disk i min maskine og lavede en klon af C-drevet, så den var køreklar igen - på samme dag! Alt sammen for 600,- + disken.

Så bliver det vist alligevel jul i det lille hjem :-)