Avatar billede ronrea Seniormester
07. december 2017 - 13:48 Der er 5 kommentarer

HD optager

Hejsa

Jeg er intereserret i en HD optager (eller Hedder det HDD optager nu til dags)

Det vigtige er, at den skal kunne optage texttv med på optagelsen.

Det skyldes, at det skal være muligt at slå undertekster til - på danske udsendelser med undertekster.

Jeg ved, at en kammerat har en optager, som tager text-tv med på optagelsen.
Så det kan lade sig gøre åbenbart.

Mit egentlige spørgsmål går på, hvad den funktionalitet mon hedder ?

Har været lige ved at købe et par stykker, men har i sidste øjeblik fundet ud af at de IKKE har den funktionalitet (at optage text-tv med)

Så jeg ville være meget glad for, hvis en eller anden kunne hjælpe mig :)

Altså. Hvad hedder den funktionalitet som optager text-tv med på en HDD optager.

Med venlig Hilsen
Ronrea
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2017 - 14:06 #1
Ikke fordi jeg ved alt for meget, men hvis du optager programmer ved hjælp af dit tv, kan du godt optage teletext, men hvis du bruger en ekstern hd-optager, har du også brug for en teletext decoder for at få dem med.
Selvfølgelig muligt, at der er nogen derud som har en bedre bud
Avatar billede jalved Ekspert
07. december 2017 - 14:49 #2
Hvis det fortrinsvis er til DR's kanaler (kan også bruges til andre, men det kræver at det går over nettet) kan jeg foreslå Google Chrome og app'en Tv4ever.

Du kan time optagelser med et enkelt klik på computeren. Kan optage flere udsendelser af gangen. Selv vælge om du vil hente undertekster med eller ej. Du kan ligeledes optage fra DR's arkiv.

Det svarer selvfølgelig ikke på dit spørgsmål, om hvad den funktion, der optager teletext hedder.
Avatar billede ronrea Seniormester
07. december 2017 - 16:04 #3
Hejsa
Foreløbig tak for indlæggene til alle :)

Er ved at undersøge en Panasonic optager i øjeblikket :)

vh
ronrea
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. december 2017 - 16:58 #4
Husk at det er to typer digitale TV-signaler, nemlig DVB-T og DVB-C.
DVB-T er til modtagelse via luftantenne, hvorimod DVB-C er til modtagelse via kabel.
Maskiner der er beregnet til den ene signaltype, kan ikke modtage signalet fra den anden type, det er kun TV-modtagerne der kan det.
Ved ikke om der findes HDD maskiner der kan optage tekst tv.
Jeg havde engang en JVC videomaskiner der kunne, vha. et ttv-modul, men om det er mulig i dag ved jeg ikke.
Avatar billede ronrea Seniormester
08. december 2017 - 12:32 #5
Hej og tak til alle :)

Jeg har købt en Panasonic, som er på vej.

Så må jeg se om den kan gøre det :)

vh
ronrea