Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. december 2017 - 12:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB stick på TV. Hvor længe spiller de ? (GB)

Jeg har et Scansonic TV.

Kan optage med USB stick.

Spørgsmål :

Kan man sige noget om :

Hvor lang tid er det på f.eks et 8 GB USB stick ?

16 GB USB Stick ?

32 USB stick ?

På forhånd TAK. Med venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2017 - 12:43 #1
jeg har optaget 34½ time på min 128gb disk - og tv melder, den er fyldt 35%
Så 1gb pr time på mit tv med den komprimering, som det nu bruger (Philips)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2017 - 12:45 #2
ok 1% af 128gb er 1,3gb, så regn med 1½gb pr time, og der er plads.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. december 2017 - 13:46 #3
Du er nok nødt til at teste dig frem - eller læse manualen for det specifikke TV.

Det afhænger helt og holdent af:

Hvilket format gemmer TV´et i? (Er det et komprimeret grafikformat, eller gemmes det ukomprimeret)
Hvilken opløsning gemmes udsendelsen i? (udsendelser sendes digitalt i lidt forskellige opløsninger - tager PVR´en højde for det?)

Man kan nok bruge Claes57´s svar som en rettesnor, men det fortæller ikke 100% hvad der er gældende for dit TV...
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2017 - 14:49 #4
mit er alm full-hd - blandet indhold - starwars 1-6 (de 17½ time er der - hvis jeg skulle ligge syg en weekend) og så ellers div koncerter fra dk4 (dog ikke Hansi Hinterseer). Jeg kan ikke se reduceret kvalitet pga komprimering, så ikke hårdt pakket.
Avatar billede jalved Ekspert
08. december 2017 - 15:31 #5
Er du i tvivl om, hvad du evt. skal have fat i, så kan du sikkert også bruge en ekstern 2,5" harddisk - og ikke kun en USB-stick - det giver ret vide muligheder.

Hvis du som Claes er oppe på de 128 GB - eller derover -  så er der en del plads.
Avatar billede Golfen Novice
08. december 2017 - 17:09 #6
Som Ole Madsen skriver, så er du nok nød til at kigge lidt i manualen - selv om vi jo ikke er meget for at kigge i den slags :-) Det kan variere fra producent til producent og fra TV til TV. Du kan også lave en hurtig test (så slipper du for at ty til manualen) ved at optage 10 minutter på et tomt USB stick og så bagefter putte det i din computer og se, hvor meget plads der er brugt.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2017 - 17:41 #7
Vær lige opmærksom på, at tv typisk vil formatere usb til eget format (typisk linux), så du skal kunne læse den type fra din pc. Alle udsendelser er så i øvrigt kodet til dit tv, og kan ikke afspilles på andre enheder - ellers kunne folk jo alt for let piratkopiere film (krav fra filmbranchen).
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. december 2017 - 19:27 #8
STOR______Tak til jer ______Alle ....
Avatar billede posten Ekspert
09. december 2017 - 09:14 #9
hvis du får signalet fra yousee kan du leje en boks for 30 pr. mdr. der kan du optage alle de programmer som du har lyst til
en usb-nøgle vil jeg kalde for en NØDLØSNING
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2017 - 11:29 #10
T*A*K til A*L*L*E *

I burde alle have "Points" ...