Avatar billede almex Mester
08. december 2017 - 19:45 Der er 1 kommentar

Hjælp til google sheet udregninger

Hej Ekspert.

Jeg er en hat til google sheet og excel men er gerne bruger af det alligevel til diverse ting.

Nu står jeg og skal bruge et par forskellige udregninger som jeg ikke selv er "klog" nok på programmet til at finde frem til :P.

1: Jeg søger en udregning som gør at den tag og viser differencen mellem 2 tal.
f.eks. A1: 95.950 og A2: 100.000 hvilket gerne skulle udregnes til 4.050.

Altså alt i alt en udregning, som viser hvor meget et tal/beløb er steget eller faldet dag til dag (nyt felt skrives ind 1 gang om dagen).

2: En udregning som udregner den totalle difference mellem start tal/beløb til dags dato.

Et hurtigt tænkt tabel eksempel.

A1 (DATO) A2 (Current Currency) A3 (New Currency) A4 (Total Daily Growth)
B1 (08-12-17) B2 (95950) B3 (100.000) B4 (4.050)
C1
D1
osv

F1 Total Growth (4.050)

Håber mit spørgsmål giver mening, ellers er i velkommen til at spørger.
mvh
Almex
Avatar billede almex Mester
08. december 2017 - 19:47 #1
Ekstra ting, udregningen må gerne vise om det er plus eller minus vækst (så om det f.eks. bliver - 4.050 eller + 4.050)