Avatar billede Mads Kjems Praktikant
09. december 2017 - 17:31 Der er 16 kommentarer

Nye dele, PC slukker 2 sec efter tænding

Jeg har fået nye dele (Motherboard, RAM, CPU, CPU Køler)
Det hele er monteret, men alle blæsere når lige at tænde, før den går ud igen.
Jeg har prøvet med andre RAM, samt et andet motherboard af samme model - Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede INK Ekspert
09. december 2017 - 19:40 #1
kunne være et problem med RAM klodserne. Forkert type eller fejlmontage.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2017 - 20:23 #2
Er du sikker på at alle stik er monteret på bundkortet? ud over det 24 pin store stik er der formodentligt også en 8 pin der måske skal monteres.
Avatar billede Mads Kjems Praktikant
09. december 2017 - 20:41 #3
Jeg har prøvet med andre RAM, samt kun med 1 blok - Jeg har den store 24 pin i samt CPU stik - tænker du en 8 pin yderligere end den til CPU?

Det kan ikke være en CPU som er blevet ødelagt under fragten med post?
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2017 - 21:26 #4
Får du beeplyde fra computeren ved opstart, og/eller er der LED på bundkortet, som viser fejl?

Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand?
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2017 - 21:33 #5
Og hvilket styresystem er der på computeren, og hvilke nye dele har du installeret?
Avatar billede Mads Kjems Praktikant
10. december 2017 - 00:07 #6
Der er lys i bundkortet, og jeg har windows10 - Har skrevet i topic hvilke dele der er nye
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 03:09 #7
har du husket at forbinde den lille ledning som går fra powerknappen til bundkort ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2017 - 07:49 #8
#7 Ja det er en meget  vigtig detalje. :-)
Har på flere stationære hørt at lige som man putter strøm på den, så kører blæsere hurtigt op i fart i omkring et sekund for så at stoppe igen.

På fronten hvor du tænder pc kan du både have en start knap og en reset knap. Begge knapper fungerer ved at det kortslutter mellem 2 pins på bundkortet.
Den samling ledninger der kommer fra fronten kan se sådan ud:
http://s7.postimg.org/syc7ga7zv/phzxcoto.jpg
Mangler du at montere power SW på bundkortet får du ikke din pc startet.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2017 - 09:20 #9
220661 Var måske inde på noget i # 2 Men da du ikke har oplyst Hvilket Motherboard det drejer sig om så?  Et billede der selvfølgeligt kun er vejledende!
Det kan både være 8 - 6 - og 4 Bens stik Hvis det kan nøjes med 4 ben er der so regel sat en lap over de øvrige, men stikket passer kun til de ben det er lavet til.
https://ibb.co/d64efG
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2017 - 09:30 #10
#9 synes om. :-)
#3 Nu skriver du ikke noget om dit grafik kort. Det skal jo måske også bruge strøm hvis det er et eksternt kort.
Her er jeg dog lidt i tvivl om at computer vil lukke ned på grund af manglende tilslutning. Måske den ville starte men bare med sort skærm.
Avatar billede Mads Kjems Praktikant
10. december 2017 - 14:25 #11
#7 Ja, jeg har sat powerknappen til (Jeg har fået nyt kabinet, hvor det hele var gjort for mig, skulle bare sætte ledninger til bundkortet, og det er ikke første gang jeg samler en computer. Jeg har et Bundkort som hedder PRIME Z370-P. Derudover har jeg et Strix 1070 OC edition grafikkort.
Avatar billede Mads Kjems Praktikant
10. december 2017 - 14:39 #12
#9 - Både CPU og 24pin stikket er smidt til.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 16:51 #13
du skriver:

"Jeg har fået nyt kabinet, hvor det hele var gjort for mig, skulle bare sætte ledninger til bundkortet, og det er ikke første gang jeg samler en computer. "

altså, nogen har sat bundkortet i med skruer, og så har du resten selv ?
når det nu ikke vil virke, så må jeg altså bare sige, man kan sagtens knække et bundkort når man sætter det i. og hvis den overhovedet ikke vil virke, skal du finde ud af om bundkortet overhovedet virker. da den ikke bipper beskeder fra biios ved boot, og du har prøvet andet ram.

dit bundkort kan være knækket er jeg bange for..
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 17:45 #14
Der er mange gode bud, men det kan også være så simpelt, at der mangler en afstandsskrue mellem bundkortet, og kabinettet.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 17:48 #15
Rettelse: afstands bøsning.
Avatar billede milter Ekspert
10. december 2017 - 18:02 #16
Og måske skulle du fortælle os, hvilken strømforsyning der sidder i det nye kabinet og hvor mange andre strømforbrugende dele der er tilkoblet?