Avatar billede mariaf Juniormester
12. december 2017 - 11:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 og C5

I min C5 virker æøå ikke i consoleudgaven. Den kører Unicode 850, og samme unicode virker fint på andre pc'ere, så der er noget andet galt. Nogen idéer?

Mvh Maria
Avatar billede Slater Ekspert
12. december 2017 - 11:24 #1
Hvad i alverden er Unicode 850?

Jeg kender ikke C5, så det kan selvfølgelig godt være noget unikt der, men ellers er der da kun Codepage 850, som er et ekstremt forældet tegnsæt, der netop ikke er Unicode. Og ingen bør have brugt det til noget siden 1985.
Avatar billede blacks Mester
12. december 2017 - 14:10 #2
Hent den sidste nye kerne hf18 til sp2 så har du ikke noget problem.
Avatar billede mariaf Juniormester
13. december 2017 - 12:25 #3
Der er lagt HF18 på, men jeg kunne have en mistanke om at en ny installation vil hjælpe, Tak for hintet.