Avatar billede per2edb Guru
12. december 2017 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Undertryk opdaterings skærmblink

Terry hjalp mig helt utroligt med at forbinde MS Project til Access

Imidlertid giver de sammenkoblede programmer en masse blink under opdateringen.
Standard  Application.Echo False/True hjælper ikke på problemet

Har i en måde at slukke/undertrykke skærmens blink på.

Kan det ikke lade sig gøre har i så en ide til f.eks at lægge en "Vent" /opdaterings bar hen over skærmen og har i evt koderne

Her er den "Stump" der blinker

  Application.Echo False

  DoCmd.TransferText acExportDelim, "Gantt_Project_Leverancer Eksportspecifikation", "Gantt_Project_Leverancer", strPath & "\Gantt_Project_Leverancer.csv", True

Application.Echo True
Avatar billede terry Ekspert
12. december 2017 - 15:03 #1
hi per2edb
Rather puzzled as to why that piece of code would blink. All its doing is exporting data to a csv file, and really has nothing to do with MS Project. So its not anything to do with "de sammenkoblede programmer", unless of course the blinking is happening elsewhere in the code, not just in the code you are showing?
Avatar billede per2edb Guru
12. december 2017 - 20:59 #2
Jeg har kun vist starten af koderne - sorry

Det blinker så meget at jeg tror det er bedst med en Progress Bar til at dække over opstarten af Project

Jeg har prøvet :

https://access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=130802

Jeg ønsker progress Bar  startet før  kaldet til MS Project for at dække opstarten.

Jeg har lagt DoCmd.OpenForm "frmSplash"  lige før DoCmd.TransferText acExportDelim .......

Det virker ikke. (Det er vist sådan at DoCmd.OpenForm "frmSplash" skal placeres i Form load - men det kan jeg kun i MS Project og der vil jeg helst ikke placere noget)

Kan du hjælpe
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2017 - 12:32 #3
Not sure a progress bar is  going to help.

What is blinking? Do you have a form which calls the code and this form is blinking?

I guess you cant do any other work in the dB while the code is executing, so why not just minimize the form?
Avatar billede per2edb Guru
13. december 2017 - 13:28 #4
Ja selvfølgelig. Tak

Jeg har minimized. Det er perfekt

Jeg kunne ikke se skoven for bare træer  :-]
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2017 - 15:18 #5
;-) og selv tak