Avatar billede Falentin Seniormester
12. december 2017 - 16:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Registere hvert enkelt svar i en quiz

Hej Jeg er ved at lave en quiz i powerpoint.

Der er en to knapper i spillet, en for rigtig, en for forkert. jeg vil gerne have at computeren husker de enkelte svar fra hvert spørgsmål, så det indskrives i et excel ark/alternativt sendes pr email til slut. Men hvordan får jeg computeren til at huske svarene. Jeg ved jeg skal bruge et Array, men jeg kan ikke få den til det.

For et korrekt svar får brugeren 1, og for ikke korrekt får brugeren 0 i regnearket, nogle der kan hjælpe mig på vej?

Sub Correct()
numberCorrect = numberCorrect + 1
MsgBox "Det er korrekt!", , "Quiz"

ActivePresentation.SlideShowWindow.View.Next
End Sub

Sub Wrong()
numberWrong = numberWrong + 1
MsgBox "Desværre, det er ikke korrekt.", , "quiz"

ActivePresentation.SlideShowWindow.View.Next
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2017 - 00:11 #1
det er vist bedre at bruge en database, som har korrekt ja/nej flueben i hver record.
så skriver du bare ja hver gang der svares rigtigt. med SQL
Avatar billede Falentin Seniormester
02. januar 2018 - 19:39 #2
Cool, tak for svar :-)