Avatar billede finb Ekspert
13. december 2017 - 09:32 Der er 3 kommentarer

Tåle serieforbindelse ?

Kan flash tåle serieforbindelse ?
Når jeg parallel-forbinder flere flash i samme foto-optagelse,
kan jeg godt se, om der blitzes-
-men jeg kan ikke se, om ALLE flash fyrer.
Kan flash tåle serie-forbindelse
(hvis der er lys, fyrer alle) ?
Tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. december 2017 - 14:03 #1
Det giver ikke rigtigt mening: Jeg går ud fra, at du snakker om studie-flash på trefod, der agerer slaver af kameraet og enten trigger via kabel elle flash på kameraet?

Anyway, så burde de alle udløse så stabilt og hurtigt, som elektronikken nu tillader.

Med det sagt, kan du så ikke afkode i billederne, om lyssætningen har være ok?
Avatar billede finb Ekspert
15. december 2017 - 09:59 #2
""Med det sagt, kan du så ikke afkode i billederne, om lyssætningen har være ok ?""
-Jo, men så er fuglen - bogstaveligt talt - fløjet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. december 2017 - 20:15 #3
Det vil den jo så være - uanset hvad. Jeg ved godt, LCD'et på kameraet måske ikke er det bedste værktøj til at vurdere det, men overførsel til en laptop eller PC tager ikke mange sekunder, og her burde det være muligt at se om alt er ok.

Du kan ikke indsætte en magisk enhed, der både kan nå at afkode alle flash, resette din opstilling og skyde igen. ;-)