Avatar billede Slettet bruger
13. december 2017 - 19:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - hvilken i denne prisklasse?

Jeg skal have en ny bærbar. Tænkte på denne eller en i det prislege. Skal være god til spil. Er denne fin eller er der bedre til samme pris? (Link?) https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/gaming/gamer-pc/baerbar-gamer-pc/lenovo-ideapad-y700-15isk-gaming-0220833
Avatar billede jalved Ekspert
13. december 2017 - 20:11 #1
Hvis du kan vente lidt, er der jo typisk udsalg i januar, så du måske kan få lidt mere for pengene.

Men derfor kan du jo godt kigge nu og lægge dig fast på en maskine - og så bare evt. holde øje med prisen til januar.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2017 - 20:25 #2
Ja men hvilken:)
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2017 - 20:42 #3
Den du har set på er virkelig en fin Pc:
Avatar billede jalved Ekspert
13. december 2017 - 20:43 #4
Du kan i al fald få lidt mere inspiration, hvis du bruger søgefunktionen,mens du venter på nogle kloge hoveders input. Der har været en del nyere tråde om det samme spørgsmål.
Avatar billede eurositi Ekspert
13. december 2017 - 21:48 #5
Men denne her (også fra Wupti, men en Acer) er bedre, dels processoren, men især grafikkortet. Næstbilligste forhandler er 2000 kroner dyrere:
http://www.pricerunner.dk/pl/27-3833562/Baerbar/Acer-Aspire-VX5-591G-72A5-%28NH.GM4ED.034%29-Sammenlign-Priser

Den har fået hæderlige anmeldelser, men ikke så gode som denne Lenovo Legion (også fra Wupti) til samme pris - igen med nyere processor og klart bedre grafikkort - øvrige specs er mage til din "egen" Lenovo: http://www.pricerunner.dk/pl/27-3733613/Baerbar/Lenovo-Legion-Y520-%2880WK0007MX%29-Sammenlign-Priser
Anmeldelse: http://uk.pcmag.com/lenovo-legion-y520
Avatar billede Carnac Forsker
13. december 2017 - 22:51 #6
Jeg ville også vente og se hvad der dukker op til januarudsalget.

Mange butikker plejer også at starte deres januarudsalg allerede i december efter jul.

Hvis den skal være god til gaming, ville jeg gå efter en computer med GTX 1060 grafikkort.

Og gerne et med GTX 1060 max q. De er ofte lidt billigere og yder næsten lige så god performance som et fuldt GTX 1060. Men bruger mindre strøm, producerer mindre varme og støjer mindre da fanerne ikke skal arbejde lige så meget for at køle CPU og GPU. Hvilket er særdeles fordelagtigt når vi taler bærbare.

Og gå gerne efter budget-modellerne som Lenovo Legion Y520, Acer Aspire VX 15 eller HP Omen 15. De leverer oftest rigtigt gode specifikationer for prisen. Og kan man så få den på udsalg også, vil det ofte være en rigtig god pris.