Avatar billede Uvanga Ekspert
15. december 2017 - 09:32 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Win10 efter opdatering-skærmindstillinger kan ikke ændres

Min bærbare PC med win10 har i de sidste par dage udført en opdatering. Men nu er skærmindstillinger ændret til 150%, og jeg kan ikke ændre det. Hvis jeg går ind i skærmindstillinger, og forsøger at ændre opløsning ved at flytte på skyderen, flytter skyder sig godt nok, men opløsning forbliver den samme.
Gem - knappen er heller ikke aktiv. Jeg har søgt rundt på nettet, men ikke kunnet finde en løsning. Nogen der har et bud? Ellers overvejer jeg at gendanne PC til pre-update tilstand.
Avatar billede INK Ekspert
15. december 2017 - 09:56 #1
Prøv at gå i enhedshåndtering og rul driveren for skærmkortet tilbage til forrige version.
Hvis det er et AMD grafikkort, så kan du også forsøge at fjerne alle AMD programmer, der har noget med skærmkortet at gøre, slette driveren for grafikkortet og genstarte.

Har lige set en pc med forvrænget billede grundet dårligt samspil mellem AMD program og Windows 10 styring af skærmen. Optrådte ligeledes efter opdatering af Windows 10.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2017 - 10:24 #2
Tryk på Windows Tasten + X Tasten Vælg Enhedshåndtering se efter om dine drivere er opdaterede?
https://ibb.co/fMw6Km
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. december 2017 - 15:48 #3
Tak for svar. Begge indlæg hjalp mig på vej. Det var dog tilbagerul til tidligere version der skulle til.
Avatar billede Mette Praktikant
16. december 2017 - 16:32 #4
I går, bedst som jeg arbejde i InDesign forsvandt farverne på begge skærme. Alt vises i sort/hvid. Har kørt malware-program og CCleaner. Hentet nyeste driver til skærmkortet, som er NVidia Geforce. Gt 545 - intet hjælper. Når jeg genstarter er der de fineste farver - indtil jeg logger ind med pinkoden.
Har forsøgt at genedanne til ældre gendannelsespunkt, men den bliver ikke gendannet, fordi "der ikke kan skrives til en bestemt fil".
Er det mon en Win10 opdatering, der laver problemet, og hvorfor kan jeg ikke gendanne?