Avatar billede Thomasso Juniormester
15. december 2017 - 11:06 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning til Linksys DNS-323 NAS

Halløj.

Jeg har igennem snart mange år haft en DNS-323 NAS, der har virket rigtig godt. Men forleden slukkede den og nu kan jeg pludselig ikke tænde den igen. Den blinker lige et kort øjeblik når jeg trykker på power-knappen, men tænder ikke systemet.

Jeg tænker at det måske kan være en defekt strømforsyning.
Da jeg ikke har økonomi til at investere i en helt ny NAS lige nu og også har en masse filer på den eksisterende NAS, vil jeg foretrække at prøve at få liv i den jeg har nu.

Skulle der være en skarp hjerne der enten kan henvise mig til et sted hvor disse strømforsyninger kan købes eller som kan komme op med en alternativ metode til at få liv i den?

P.S. Jeg HAR skrevet med Linksys vedrørerende en strømforsyning men fik aldrig et svar og den forhandler som jeg købte den hos ligger heller ikke inde med en sådan.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2017 - 11:18 #1
Er det samme stik som på 320 så skal du blot gå efter en der kan levere 4Amp.
https://www.shadowandy.net/2010/11/d-link-sharecenter-pulse-dns-320-pictures-pictures-more-pictures.htm
Avatar billede Thomasso Juniormester
15. december 2017 - 12:25 #2
Hej.

Mange tak for dit svar!
På DLinks hjemmeside strå der at det er en "DC 12V/3A, DC 5V/3A" strømforsyning.

Så det er enten en sådan jeg skal have fat i, eller også skal der være en anden løsning. Jeg har aldrig stået i en sådan situation før og ander faktisk ikke om der eventuelt er andre løsninger for strømtilførsel hvis ikke en sådan strømforsyning kan købes i håndkøb.

Er det noget som du eventuelt ved noget om?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2017 - 13:39 #3
Er det måske sådant en ?
Jeg ville måske nok få den gamle målt med et voltmeter Det ville jo være en spildt udgift hvis det ikke er den
http://www.pchub.com/uph/laptop/345-40111-10938/LACIE-ACU057A-0512-AC-Adapter-5V-12V.html
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2017 - 17:41 #4
Under denne video her https://www.youtube.com/watch?v=xo4tvl9zVxM beskriver en af den der kommenterer at han trak diskene lidt ud, og herefter holdt han tænd knappen inde til Nas begyndte at blinke og så  blev diske skubbet på plads.

Det er Ante Medic der skriver.
Avatar billede Thomasso Juniormester
17. december 2017 - 14:35 #5
Halløjsa.

Bare lige for at få én ting på plads, er det strømforsyningen den der følger med selve stikket? Jeg gik egentligt og regnede med at jeg skulle ud i noget intern udskiftning, i ved, ligesom på en computer, hvor strømforsyningen er en enhed i selve computeren.
Men efter at have fået svar fra forhandleren, hvor de anbefaler https://www.proshop.dk/Baerbar-Oplader/DELTACO-12V-stroemadapter/2276680 som en mulighed. Så bliver jeg pludselig i tvivl om det er så enkelt - altså bare at købe et nyt stik med en strømboks på.

Det er nok i sidste ende mig der ikke ved nok om den slags teknologi. Men dejligt hvis det bare handler om at købe et nyt kabel med tilhørende strømforsyning på.
Avatar billede Thomasso Juniormester
17. december 2017 - 14:45 #6
Jeg kan forøvrigt nævne, at der er lys i dioden på selve strømforsyningen når denne er i stikkontakten. Ved så ikke om det indikerer at det IKKE er strømforsyningen den er gal med?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2017 - 14:46 #7
Hvis stikket er som på denne så kan du under ingen omstændigheder bruge den du linker til den kan ikke levere de 2 spændinger 12V + volt
og som jeg skrev tidligere så få dog målt om der er de 2 spændinger på den
https://ibb.co/jPGG4m
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2017 - 15:05 #8
#6 Hvis en af spændingerne på forsyning mangler vil det ikke virke. Har du ikke prøvet med voltmeter som poko1 har skrevet?
Avatar billede Thomasso Juniormester
17. december 2017 - 15:18 #9
Jeg kender en elektroniknørd. Jeg spørger ham om han kan hjælpe. Tak for jeres input so far.
Avatar billede Thomasso Juniormester
15. januar 2018 - 10:41 #10
Hej igen.

Han er ikke vendt tilbage omkring spændingstesten endnu - det tager lidt tid med de der elektroniknørder åbenbart.
Er der én af jer to der kan svare på hvad det interface hedder der sidder på denne her strømforsyning https://www.ebay.com/itm/D-Link-DNS-323-AC-POWER-ADAPTER-Supply-12V-3A-4-PIN-DIN-/230663934248 (D-Link DNS-323 AC POWER ADAPTER Supply 12V 3A 4 PIN DIN)?

Mere hvis jeg skal ud og købe en ny. Jeg ved at den NAS er udgået, men jeg skal jo så købe en strømforsyning med et lignende stik.
Jeg aner bare ikke hvad jeg skal søge efter.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 16:07 #11
Hej. Jeg må desværre være dig svar skyldig. Har ikke selv sådan en forsyning at sammenligne med
Avatar billede poko1 Ekspert
15. januar 2018 - 16:43 #12
Fra min Harddisk station.

https://ibb.co/fAZy6m
Og så har jeg en større til min MSI 18,4" Bærbar
https://ibb.co/iyaKe6
Svær tilgængelig at komme til at fotografere
Avatar billede Thomasso Juniormester
15. januar 2018 - 22:05 #13
Det ser ud til at være det samme stik.
Ved du hvad det kaldes?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. januar 2018 - 23:45 #14
det er navnet på stikket
4 pol din stik
Avatar billede Thomasso Juniormester
09. februar 2018 - 21:21 #15
Har fundet en ny strømforsyning der passer og min nas er på banen igen.
Jeg giver jer begge point hvis det er muligt. Tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2018 - 07:49 #16
Velbekomme da. Men du behøvede nu ikke have valgt mit indlæg som løsning, da det var poko1 der kom med den afgørende hjælp :-)
Fortsat god weekend.
Avatar billede Thomasso Juniormester
10. februar 2018 - 11:56 #17
I har været yderst hjælpsomme begge to 💪
I lige måde.