Avatar billede soduno Novice
15. december 2017 - 23:41 Der er 4 kommentarer

Ekstern skærm Macbook Pro 2014

Hejsa.
Jeg kan se der er en del der har udfordringer mht. at tilkoble en ekstern skærm og oplever blurry/dårlig grafik; dette skal jeg åbenbart også til at slås med nu. Er der måske nogle mac brugere herinde der har fundet en løsning på dette?

Min mac er Macbook Pro mid 2014.

Mvh. S
Avatar billede INK Ekspert
16. december 2017 - 19:28 #1
Kan du være mere specifik? Hvilken skærm og hvilken tilslutningsmetode?
Hvor har du oplevet problemet? Er det kun vonhørensagen? Eller har du konkret erfaring?
Avatar billede soduno Novice
16. december 2017 - 22:02 #2
#1 Tænkte jeg slet ikke over :).

Jeg har tilsluttet skærmen til hdmi porten på bærbaren. Når jeg gør det står billedet ikke skarpt på min eksterne skærm, og der er også lidt med farverne. Det er som om skærmen ikke er skaleret korrekt (selvom den er det). Kører opløsning: 2560x1080.

Skærmen er en Dell 29" Ultrasharp, et par år på bagen. Skærmen virker helt fint på min PC, ved samme opløsning, samme tilslutning, hdmi->hdmi.
Avatar billede soduno Novice
16. december 2017 - 22:04 #3
Her er et billede af opsætningen af den eksterne skærm:
https://imgur.com/a/G6tpp
Avatar billede INK Ekspert
16. december 2017 - 22:22 #4
Der er sikkert andre, der ved mere om emnet, men faldt over denne spec for din MBP:

HDMI-videoudgang:
Understøtter opløsning på 1080p ved op til 60 Hz
Understøtter opløsning på 3840 x 2160 ved 30 Hz
Understøtter opløsning på 4096 x 2160 ved 24 Hz

Måske skal du bruge Thunderbolt for bedre resultat??

Håber andre kan byde ind.