Avatar billede Novice-1 Seniormester
17. december 2017 - 17:41 Der er 2 kommentarer

gratis pdf filer -så det ik' laver dokumenter med brevhoved om til pdf filer.... -- / GMAIL

hej
jeg har helt alm. mail adr hos googel på på nettet
når jeg har åbnet  dokumenter med brevhoved  åbnede google med pdf convektor
  MEN ak og ve også omdøbt dem til PDF filer
når jeg så har kopieret eller gemt dem hjem på min pc, så ser det rigtig nok ud -
---den åbner aautomatisk med adobe -som jeg ikke har licens til
----men vælger jeg udskriv -så kommer der konsekvent kun et blankt stykke papir ud
en  enkelt gang kun med brevhoved på

skal jeg til at købe adobes pdf program  -for at kunne udskrive teksten som den ses på skærmen
--og vil det løse problemet og vi
---og kan et  gratis PDF program  løse samme problem
---herunder navnlig de jeg kan se/ læse men ikke udskrive tekste

og hvordan undgår jeg  at google åbner  -OG- gemmer dokumenter med et enkelt brevhoved som pdf fil
---der så viser dokumentet som det oprindelig så ud -men udskriver ett blank stykke parpir

--eller er det mig der ikke så mig for da jeg lod google åbne det med PDF  knvecktor

eller er det selve WINDOWS 10  der driller mig

Har søgt at åbne filerne med word i stedet for, men så går der hhelt kuk i hvor  hvor på dokumentet brevhovedet vises
spørgsmålet åbnes samtidig under andet software og browswer --hvis det er browseren der driller

på forhånd  tusind tusind tak for hjælpen
Novice
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. december 2017 - 17:50 #1
Det ser meget ud til, at du er kommet til at aktivere en PDF-converter som standard for visning af mail. Jeg kunne forestille mig at det er sket direkte i browseren tidligere. Da det er en indstilling, der "huskes" af Windows, vil det givetvis også slå igennem i en anden browser.

Med det sagt, så burde en PDF jo se ens ud, uanset hvilken PDF-viewer, den læses i (det er hele hensigten med formatet). Så om det er Adobe Acrobat eller noget andet, så skulle selve udskriften blive den samme.

Men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan se, hvordan problemet starter:
Modtager du en mail med et vedhæftet dokument med brevhoved eller hvordan?
Avatar billede Novice-1 Seniormester
17. december 2017 - 18:12 #2
som jeg i farten husker, når det er selve mailen og den har brevhoved så kan jeg sagtens se mailen , men den udskiver kun brevhovedet
--men første gang jeg udskrev udskrev den det hele
derpå søgte jeg at videresende og modtager kunne -som jeg selv kun se brevhoved

og nogle af de andre vigtiige har jeg kopieret hjem på pc
--med og uden brevhoved  udskrives derfra  som helt blank stykke papir

--jeg må vist forske lidt mer i det  og om der er forskel på at udskrive  mail og vedhæftede hos/ fra gmail og kopier af dem hjemme  på pc

--men blir ikke første dage -!!