Avatar billede frem-ad Professor
17. december 2017 - 19:51 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

dvd drev indbygget kan ikke findes

Hej
Jeg kan ikke få pc til og finde mit indbygget dvd drev/brænder men den kan ikke finde den under genstart larmer den noget og der sker ikke noget, hvis jeg trykker på skub ud knappen sker der intet, den regere ikke og i denne pc er den heller ikke. I enhedshåndtering i kan se biled her https://ibb.co/m90ePm der står jo ikke noget om dvd drev jeg vidste ikke om det var den der hed diskdrev, men jeg prøvede og fjerne den og så genstarte men den kommer igen og det er ikke dvd drevet jer har søgt efter hardwareændringer men det løser den heller ikke.
Hvad gør jeg.

Det er windows 10 fuld opdateret
MSI pc
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2017 - 20:06 #1
Dit cd- eller dvd-drev genkendes ikke af Windows eller andre programmer
Læs her >> http://kortlink.dk/microsoft/seg5
Avatar billede frem-ad Professor
17. december 2017 - 20:29 #2
Ja der er bare det problem i forhold til hvad der står figurer den ikke i enhedshådshåtering og så med en fejl, og når jeg brugte fejlfindingsværktøjet registrerede den ingen fejl
17. december 2017 - 20:33 #3
HEJ,

Der er nogen forskellige grunde tll at dit DVD drev ikke "kendes" af Windows.

De mest typiske er, at du ikke har slået det til i BIOS  eller at Win- ikke anerkender det som et DVD-drev.  Her er det et spørgsmål om en driver.

De sidste grunde er så eksotiske at de ikke er værd at tage frem på dette tidspunkt (så det gør jeg ikke). De 2 ovennævnte dækker ca. 95 % af tilfældene ...

KRistian
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2017 - 21:47 #4
Har du prøvet at smide et andet drev i ?
Avatar billede frem-ad Professor
17. december 2017 - 22:21 #5
Hvordan kommer man ind i Bios på en MSI bærbar er der en der ved det?
Og nej jeg kan ikke lige komme til og sætte et andet drev i bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2017 - 23:18 #6
1. Restart the computer.
2. Press the "Delete" key while the system is booting up to enter the BIOS. There is normally a message similar to "Press Del to enter SETUP," but it can flash by quickly. On rare occasions, "F2" may be the BIOS key.

1. Genstart computeren.
2. Tryk på knappen "Delete", mens systemet starter op for at komme ind i BIOS. Der er normalt en meddelelse svarende til "Tryk på Del for at gå ind i SETUP", men det kan blinke hurtigt. I sjældne tilfælde kan "F2" være BIOS-nøglen.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2017 - 23:21 #7
Du kan prøve nedenstående i registreringsdatabasen.
Windows tasten+R  skriv regedit og tryk enter.
Find og klik på følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Advarsel Der kan være flere forekomster af den undernøgle, der er nævnt i trin 2, i registreringsdatabasen. Du skal kontrollere, at du står i den rigtige undernøgle, før du ændrer værdierne for UpperFilters og LowerFilters. Du kan kontrollere, at du har åbnet den rigtige undernøgle i registreringsdatabasen, ved at sikre, at værdien for Standarddata er DVD/CD-ROM, og at værdien Klassedata er CDROM.
Hvis UpperFilters findes, skal du højreklikke på UpperFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten UpperFilters.
Hvis LowerFilters findes, skal du højreklikke på LowerFilters i højre rude og derefter klikke på Slet.
Klik på Ja for at bekræfte fjernelsen af registreringsdatabaseposten LowerFilters.
Luk Registreringseditor, og genstart computeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2017 - 23:47 #8
Prøv at trykke Delete under opstart Sådan virker min MSI
Avatar billede frem-ad Professor
18. december 2017 - 07:31 #9
Tak for hjælpen nu ser det ud til den er tilbage