Avatar billede Jolles Professor
18. december 2017 - 08:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kontakt på hjemmeside: Fra outlook til gmail.

Mit system er win10 med office 7
Når jeg klikker på et kontakt-link til en hjemmeside, åbner mailprogrammet outlook. Det  bruger jeg slet ikke, jeg bruger g-mail.
Hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2017 - 09:05 #1
Opgrader til den nyeste version af Chrome for at få den bedste Gmail-oplevelse og sikkerhedsopdateringer, hvis det altså er den du bruger.
Gmail fungerer bedst i den nyeste eller forudgående version af følgende browsere, Firefox, Safari, Internet Explorer og Microsoft Edge, du skriver ikke noget om hvilken browse du bruger
Bemærk! Cookies og JavaScript skal være slået til i alle de browsere, du bruger.

Klik på "tandhjulet øverst til højre i Gmail, og vælg hjælp, søg f.eks. på standard mail klient.
Det er også her du finder indstillinger for gmail
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. december 2017 - 09:07 #2
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2017 - 09:22 #3
Prøv følgende i Chrome
1.    Klik på Chrome-menuen på browserens værktøjslinje.
2.    Vælg Indstillinger / Vis avancerede indstillinger.
3.    Klik på Indholdsindstillinger i afsnittet "Beskyttelse af personlige oplysninger”
4.    Klik på Administrer at håndtere.
5.    Brug rullemenuen ved siden af en liste over protokoller til at vælge den webservice, der skal bruges som standard.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2017 - 09:24 #4
Eller selv prøve at "google" lidt, skriv dine spørgsmål i google søgefelt, du vil opdage  at du får et hav af svar.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2017 - 09:29 #5
Avatar billede Jolles Professor
18. december 2017 - 19:44 #6
Leif, tak for venlige forslag, men jeg tror ikke, du har forstået mit spørgsmål, der ikke handler om, at jeg har problemer med Chrome, men at jeg ikke kan bruge Outlook.

JEg browser med Chrome, Firefox, af og til Opera, og på mobilen (iPhone 6S) Safari eller google.

På en hjemmeside. jeg bruger meget,  er et punkt, der hedder "kontakt".
Klikker jeg på linket, kommer jeg til programmet Outlook.
Det skal jeg ikke, jeg skal til gmail.
Det ramlede allerede med win7, men med ny ASUS og win10 er det helt galt.
Jeg vil frygtelig gerne igen, efter mange på med gmail, også kunne arbejde med Outlook, da mange andre bruger programmet, men det vil ikke have med mig at gøre.Jeg kan hverken sende eller modtage, og pw har jeg da glemt for flere år siden. Spørg administrator - kontakt udbyder... jamen det var TDC, som jeg opgav for længe længe siden, da fastnettet røg ud.
om jeg skal bruge smtp eller asmtp eller imap - jeg er i nogen grad fortabt.

og ja. jeg har forgæves googlet, så fingrene gløder.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2017 - 21:02 #7
Du skal hvis det er så vigtigt ind og vælge din standard mail klient i
http://helpdesken.dk/gmail-som-standard-mail-klient-i-windows/
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2017 - 21:09 #8
xxx@mail.dk kan du jo bare copy/paste når du har brug for det, på masser af hjemmesider, inkl. jeg selv undgår helst klikbare mail adresser på hjemmesiderne,
for at undgå spam

Den helt simple metode er, at du i stedet for  @ i e-mailadressen skriver  @

Browseren vil automatisk oversætte  @ til @ og det giver stor sikkerhed for, at din adresse ikke bliver høstet af spammerne.