Avatar billede 450025 Ekspert
18. december 2017 - 14:26 Der er 6 kommentarer

Malwarebytes.

Dette er bare en oppdatering tråden min er borte betyr ingen ting det, mitt innlegg gir et greit svar på problemet er jeg har slitt med dette brukt mange timer på dette.

Jeg har en uvane er klar over det handler om noe ved nanet PUP, fikk dette svar i dag ikke gi opp.

Som før nevnt er dette ikke farlig, det kommer oftest i Google og Firefox, en moderne form for reklame,

Du bruker Adblock. Cocies er satt opp her for og gi deg en bedre Opplevelse. (Trykk her) jeg bruker vanligvis ikke det,, som menneske er dette til Tider et valg man gjør.

Etter 3 uker med Support fra Malwarebytes har vi ikke klart og løse oppgaven enda det har spredt seg på alle mine Computere. Svaret er følgende tros god hjelp fra Malwarebytes du må leve med dette?Support har ingen løsning på dette.

Svar så langt har ikke Malwarebytes klart og løse oppgaven.
På dette Forum fikk jeg hjelp: Takk for det. Program Adwcleaner.
Brukte dett et par dage og den klarte jobben fjerna alt av PUP men dagen etter kom dem tilbake igjen, bare i mindre målestokk altså redusert men jeg godtar ikke dette for det skal bort.

Jeg ville laste ned Raiimage + og ble stoppet av Malwarebytes så dette ble kort ikke godtatt.

Nå har jeg lastet ned et nytt Program for jeg vil ikke ha PUP på mine Computere.
Navn er HitmanPro det har jeg brukt i 2 dage og så langt virker det ok på alle maskiner jeg har, jeg vil sjå an tiden og klare den oppgaven og er stabilt  vil jeg kjøpe dette Programmet.

At Malwarebytes har gitt opp og løse denne oppgaven er ikke mitt problem dette det ble en skuffelse dette.

Jeg treger ikke svar på dette jeg r villig på og løse oppgaven, og gir meg ikke, jeg kommer igjen senere med en oppdatering.

Nå skanner jeg med Malwarebytes den finner 0 PUP, så er det HitmanPro som fjerner alt av PUP.

Arne Mathiesen.

.
Avatar billede Jhja Seniormester
18. december 2017 - 15:29 #1
Avatar billede 450025 Ekspert
19. december 2017 - 06:31 #2
Jhja  Takk for du stilte 0pp det var den hjelpen jeg trengte, Malwarebytes har jeg brukt lenge, har også fått god hjelp av andre på dette Forum.

Etter 3 uker med mislykka forsøk og en sand plage av PUP lure jeg på, om skal jeg våge og spørre igjen?

Jeg tok sjansen og dette lønte seg Zemana AntiMalware rydda opp, i dag er alle computere Rene.
Snart Jul, kan du ha det riktig hyggelig i Julen. For meg var dette en gavepakke, så er det bare å si en Stor Takk til deg.for hjelpen.
Arne fra Thailand.
Avatar billede Jhja Seniormester
19. december 2017 - 12:47 #3
Takk i like måte, Arne :)
Avatar billede 450025 Ekspert
19. december 2017 - 13:24 #4
Hei Dere alle sammen, jeg må få lov og Takke alle som har bidratt til en løsning med PUP nu er der gått godt et døgn, og fortsatt er det borte fra computeren.

Jeg sendte post til Support Malwarebytes dem Takket fordi jeg kom tilbake og fortalte hvordan det gikk, vi har holdt på i 3 uker men jeg har forstått noe i hele den tiden, Google og Firefox er synderen vi setter på informasjons kapsler og cookles det vil gi deg en bedre opplevelse.

Det er en ny måte å tjene penga på ikke for deg men for dem? Og så fikk jeg dette svaret fra Malwarebytes PUP er ikke farlig hverken for deg eller andre. Det var en lettelse bare det.
Jeg sliter med influensa nå har feber og sliter masse håper jeg er klar til gjester kommer til Jul.

Derfor vil jeg si Takk til alle som har stilt opp i dette året for meg, nok er jeg Proffesor det er bare en Tittel. Men Takker aller for jeg har lært masse og bringer dette videre til andre Takk.
Arne fra Thailand.
Avatar billede 450025 Ekspert
04. januar 2018 - 13:09 #5
Godt Nyttår til alle, jeg tilbrakte hele julen på sykehuset og er oppgående igjen, men folk hadde tid til meg rundt sykesengen flott.
Jeg vet jeg har vert en plage for noen og kanskje mest for mig selv, saken gjelder PUP, Malwarebytes har i flere år vert en favoritt, den er dyr ok men jeg må etter 3 uker med mislykket forsøk fra Support, at og frem så har alt vert mislykkas med og fjerne PUP.
Jeg fikk dog et svar fra dem til jul vi jobber med Saken, og til nå ikke et ord.
Når jeg spør folk har Dere fått PUP Viruset, nei ingen så heldig da, er det bare jeg da?
Jeg ba mine Venner last ned Malwarebytes Fri å ta en Skann 9 av 10 hadde dette Virus på sine maskiner jeg var helt overraska.

Derfor vil jeg rette en Stor Takk til Jhja Seniormester du ga meg denne.
https://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-browser-security-pup

Da kan jeg si følgende til deg jeg plukka ut denne (Zemana AntMalware) og dette ble løsningen og den tok knekken på PUP, jeg prøvde også Malwarebytes sitt eget produkt AdwCleaner som dem anbefalte den klarte det, neste dag problem igjen.

For egen del gjorde jeg det så drastisk at jeg Deaktiverte Malwarebytes, kjøre nå kun Defender og Zemana AntiMalware, etter 6 dage er alle maskiner Rene for PUP også hos mine Venner.

Programmet er bare halve prisen, lett å installere, Brukervennlig, 30 dage prøvetid. Og Sorry Malwarebytes, nå er det Takk for meg, Svar dette programmet er ikke vert det du betaler for,      det endelige svaret vet jeg så klart først om 20 dage til men det ser meget lovende ut.

Selv er jeg nå lettet så langt, til Jhja stor Takk, du kan få Tittelen min for hjelpen så glad ble jeg, Ren maskin er Gull hvert. Til dem som føler seg plaget av all skriveriet mitt beklager dette jeg er her for og hjelpe andre, og Takk jeg får hjelp igjen også.

Det er en felles oppgave vi alle har, bommer vi ok det er lov det. Men her føler jeg et flere kan dra nytte av.
Arne fra Thailand.
Avatar billede Jhja Seniormester
05. januar 2018 - 00:57 #6
Godt nytår, Arne.
PUP (potentially unwanted programs) er ikke virus og kommer ofte med gratis programmer. Du kan læse mere om det her.

https://blog.malwarebytes.com/101/2016/02/how-to-avoid-potentially-unwanted-programs/

Og her.
https://en.wikipedia.org/wiki/Potentially_unwanted_program

Jeg bruger Trend Micro og gratis version af Malwarebytes.