Avatar billede Soren1236 Novice
18. december 2017 - 20:17 Der er 3 løsninger

Verbatim Model #53049 1TB USB HDD. Kan den reddes

Jeg har denne 2,5" USB HDD, som er begyndt at "tikke" og hverken TV eller pc finder den. Kan man redde Filer på nogen måde?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
18. december 2017 - 20:49 #1
Du kan prøve at banke let på den, eller at sætte den i forskellige positioner, på siden, på hovedet osv. Nogle gange er det fordi den ikke får strøm nok, husk at sætte den direkte i bundkortet bagpå pc´en, eller endnu bedre brug en separat strømforsyning, hvis der er stik til den. Prøv evt. med et andet kabel.

Ellers skal den nok til et prof firma, der redder harddiske. Princippet er at man køber en HD magen til og flytter selve skiven over i det.

https://www.ibas.dk/data-recovery/
Denne side ser dog lidt mærkelig ud, det ligner dansk, men den er fyldt med grammatiske fejl.
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
18. december 2017 - 20:56 #2
Hvis disken data har værdi må du endelig ikke banke på din disk. Det vil ret sikker destruere diskens data. Og når først din disk "tikker" så har den interne problemer som ikke kan "bankes" på plads. Er data vigtige så lad være med at tilslutte disken yderligere og søg professional hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2017 - 21:04 #3
Prøv at se denne video om klik problemet.
https://www.youtube.com/watch?v=vbq8vfs1wYY