Avatar billede almex Mester
20. december 2017 - 15:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af PC

Hey Ekspert.

Jeg overvejer at købe en ny PC, men mit budget er lidt lavt.
Jeg har et budget til den på mellem 4-5000kr, og den skal bruges til gaming.
Da jeg ikke har det store forstand på hardware ville jeg høre om der var nogle som vil kigge på de 3 jeg har set på inde for prisen ind til videre, eller om der er andet i kan anbefale.

De spil jeg spiller mest er World of Warcraft, League of Legends, Diablo 3, og vil gerne kunne køre på så høj grafik som overhovedet muligt. (den jeg har nu har tendens til at lagge med low graphic i wow :'(...

De 3 pc'er er

1: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90H7002JMW/lenovo-legion-y520-tower-stationar-gaming-computer

2: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90H7008RMW/lenovo-legion-y520-tower-stationar-gaming-computer

3: https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90H7008RMW/lenovo-legion-y520-tower-stationar-gaming-computer

Håber nogle vil hjælpe
Avatar billede Slater Ekspert
20. december 2017 - 16:11 #1
Alle tre maskiner er ens. De to sidste er endda samme link og altså præcis samme maskine, men alle har nøjagtig samme indmad. Jeg ved ikke hvorfor de står som forskellige ting.

De er okay køb til prisen, men ikke noget exceptionelt. Jeg kan ikke huske hvem, men nogen linkede for kort tid siden til dette tilbud: http://topdata.dk/product.asp?product=10941 - som er 500 kr mere, men en langt bedre maskine.
Avatar billede almex Mester
20. december 2017 - 16:18 #2
Så du vil anbefale den fra Topdata? (har dog aldrig hørt om det firma). Og vil du mene den uden problemer kan køre høj opløsning i f.eks. wow?
Avatar billede Slater Ekspert
20. december 2017 - 16:25 #3
Jeg har aldrig selv købt fra Topdata, men har hørt flere andre herinde rose dem. De skulle være pålidelige nok.

Men ja, ingen som helst tvivl om det. Med en i5-7400 og et GTX 1060 grafikkort kan du spille alle spil i høje indstillinger, inkl. spil der er meget mere krævende end WoW og Diablo 3. Det eneste potentielle problem med den maskine, er den lille SSD, som ikke lader en have særlig mange spil installeret samtidig.

Den du selv linker til vil dog også sagtens kunne køre de nævnte spil, og den har ingen pladsproblemer, den er bare generelt sløvere.
Avatar billede almex Mester
20. december 2017 - 16:32 #4
Det kan løses ved at tilføje et 1TB harddisk tænker jeg?
Avatar billede Slater Ekspert
20. december 2017 - 17:08 #5
Lige præcis, men så koster den naturligvis endnu mere.
Avatar billede kurtba Ekspert
20. december 2017 - 23:41 #6
Det kan godt have været mig, som har linket til Topdata, som er specialister i gaming pc.er.
Udover en ekstra hd til lager, skal der så også lige lægges prisen for en windows installation, idet det heller ikke er med i prisen. Så den bliver noget dyrere, men man får også det mere for pengene.
Men ellers vil jeg også sige, at den lenovo ser fornuftig ud til prisen.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
21. december 2017 - 08:50 #7
Hvad med en opgraderingspakke til din PC.
Fx. motherboard, ram og grafikkort. Så genbruger du strømforsyning, harddisk og kabinet osv.