Avatar billede plato Juniormester
23. december 2017 - 17:17 Der er 4 kommentarer

Skrive data til PDF fil i rapport form

Hejsa alle

Jeg har nu googlet og googlet, i hvertfald det jeg formår, uden det ønsket resultat.
Jeg har 8 sider pdf filer som jeg gerne vil åbne i access. Grunden til jeg gerne vil åbne dem i access, er fordi der skal anføres et batchnummer i toppen af alle pdf filerne, så de herefter kan skrives ud med det angivet batchnummer. Hver gang der bliver anført et batchnummer skal det registeres i databasen; derfor jeg benytter Access (2010). Og det skal være de pdf filer jeg har, da det er de originale med en original underskrift.

Det jeg tænker er at man udfylder et felt i en form, og derefter smider det til en rapport som herefter kan udskrives.

Giver det mening og er dette overhovedet muligt?
Avatar billede plato Juniormester
23. december 2017 - 17:30 #1
Som udgang punkt kan jeg godt trække pdf'er over i en form og indsætte tekstfelter. Men har svært ved at få den originale størrelse på pdf, samt at kunne få det printet ud.
Avatar billede falster Ekspert
24. december 2017 - 12:55 #2
Ad: "de originale med en original underskrift":

Hvis pdf'erne er underskrevet digitalt, må de ikke manipuleres/redigeres på nogen måde, så vidt jeg har forstået.

(Og det samme gælder vist pdf'er, der overholder PDF/X-standarden.)

Men ellers er det interessant, om dit ønske kan udføres.

Kigger med :-)
Avatar billede plato Juniormester
29. december 2017 - 10:25 #3
De originale PDF'er bliver kopieret når de skal bruges. Underskrift skal på ingenmåde manipuleres. Jeg har muligvis fundet en midlertidig løsning, som ikke er optimal, men giver lidt at arbejde med. Hvis man convertere PDF til image (jpg) kan man indsætte den i access og sætte en tekstfelt, dér hvor man ønsker en nummer skal angives (batchnummer).
Men det giver problemer, da dokumentationen er på flere sider.
Avatar billede falster Ekspert
29. december 2017 - 23:43 #4
Der findes jo et hav af programmer, der kan stemple, annottere osv. pdf-filer. Også gratis. F.eks.

https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-editor

Men en (slags) interaktion og automatisering med Access er nok vanskelig at finde færdige løsninger til.

Her finder de heller ikke en, så vidt jeg kan se:

https://www.experts-exchange.com/questions/28307088/Suggestions-for-view-and-annotate-pdf-image-control-for-MS-Access.html

Og bemærk, jf. din #3:

"Tha would only work if the PDF was a single page sheet though"