Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
26. december 2017 - 03:12 Der er 6 kommentarer

Hvorfor stiger min ping, når jeg spiller?

Hej allesammen! :)

Jeg har nu længe haft dette problem.. Det har stået på i rigtig lang tid nu, jeg har bare ikke vidst hvad jeg skulle gøre, eller hvor jeg skulle søge hjælp, så nu prøver jeg her.

Jeg er en 15 årig dreng, som elsker at game. Det noget jeg gør det meget, og noget jeg har gjort i en del år nu.

Jeg er nu stødt på dette mærkelige og yderst irriterende problem, som er at min ping stiger lige pludselig op til over 200 når jeg åbner et spil og spiller spillet, det kan ske at den nogle gange går helt op til 3000+.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, jeg har spurgt venner, familiemedlemmer og mange andre, de har prøvet at hjælpe med desværre uden held. Så nu vil jeg prøve at spørge her inde, for at se om der var nogle dejlige mennesker der vidste hvad problemet var, og hvordan det kunne fikses.

Jeg har her en lille video der viser at min ping stiger:
https://www.youtube.com/watch?v=pvuepqOIdGk&feature=youtu.be

Ved ikke om denne information er vigtig, men jeg er på wifi netværk, altså trådløst. Hvis i har brug for at vide andet, må i meget gerne lige skrive det! :)

Jeg håber i kan hjælpe.

Kh - Mig :)
Glædelig jul & godt nytår!
Avatar billede puren Ekspert
26. december 2017 - 11:27 #1
hey jackob

mangler lige en del info??

hvordan forbinder du din computer??? via kabel eller wifi
hvad type internet har du?? fiber / kabel / ADSL??
er din computer præsset når du spiller?? er CPU max belastet

ping er et udtryk for hvor lang tid der går fra man siger ping til den anden ende siger pong
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2017 - 14:15 #2
3000 er millisekunder.
det gør intetsomhelst at din ping er høj eller stiger, kun hvis det betyder at spillet ikke svarer/responderer.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2017 - 14:15 #3
ping stiger fordi din gameserver er længere væk
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
26. december 2017 - 17:43 #4
Hej Puren.

Tak for din interesse i at hjælpe mig, det sætter jeg stor pris på! :)

Jeg forbinder min computer via WIFI.
Hvilken type internet jeg har, ved jeg dog ikke. Ved ikke lige hvor man kan finde det henne.
Og når du siger CPU, men du så hvor varm den er? Hvis ja, kan jeg fortælle at den normalt er på 50 - 60 grader, og når jeg spiller kommer den op på de 60 - 75 grader. Ved ikke om det er presset, men det er cirka det den er op i grader.
Avatar billede puren Ekspert
26. december 2017 - 20:08 #5
Nej ikke varme men i job listen kan du se hvor meget det bliver brugt i procent
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
26. december 2017 - 21:41 #6
Hej Puren, min cpu er på cirka 10% når jeg ikke har nogle spil åbne, når jeg så åbner et spil går den helt op til de 60%.