Avatar billede Kent Mogensen Praktikant
27. december 2017 - 22:33 Der er 2 kommentarer

PC lukker automatisk ned

HEJ.

Min computer lukker ned når det passer den. Det er blevet helt slemt her på det sidste (6 måneder). Nogle gange genstarter den af sig selv, andre gange må jeg genstarte den selv.
Er der nogle, der kender til en løsning ?
Det er mest irriterende, når man sidder og spiller poker om en relativ stor pulje, og har 2 esser på hånden.  haha
Avatar billede kurtba Ekspert
27. december 2017 - 23:29 #1
Noget af det første man skal kigge på er varme. Nu skriver du ikke om det er en bærbar eller en stationær.
Er det en bærbar, så pas på med, hvor du har den stående. Ikke på noget blødt som en pude, dyne eller lignende, så man uforvarende kommer til at lukke for luftcirkulationen. Men ellers er der risiko for, at der er snavs i luftkanalerne eller direkte på blæseren ovenpå cpu.en. Rens med trykluft. Brug en lille skruetrækker til forsigtigt at blokere blæseren, så den ikke farer rundt med flere hundrede kilometer i timen, når du blæser ind på den, evt. direkte fra bunden eller ind fra siden via cirkulationshullerne der.
Er det en stationær, skal du tage siden af. Igen blokere vingen ovenpå cpu og så give den noget trykluft. Er der flere blæsere i kabinettet, skal de renses på samme måde. Bemærk at strømforsyningen også kan være fyldt med snavs, så den har også godt af en omgang luft - igen husk at blokere vingen. Den kan både sidde på bagsiden af strømforsyningen og evt. også i bunden af den.
Prøv om ikke det har hjulpet.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2017 - 09:57 #2
og find ud af om batteriet er i orden.
prøv at køre uden batteri isat, og se hvordan det går. hvis den stadig crasher, var det ikke det.