Avatar billede mrkr Juniormester
29. december 2017 - 19:56 Der er 1 kommentar

Makro der finder specifikke filer og indsætter eller udskifter en makro

Jeg har en masse filer som har en del makroer i sig.
Det er generelt den samme type filer med helt samme opbygning og med de samme makroer.

Det sker at jeg kommer i tanke om at ændre i en makro i min skabelon fil.
Denne makro vil jeg så gerne have sendt ud til de andre filer som allerede er taget i brug.

Det kunne feks. være alle filer der hedder "omsætning 2017.xlsm" i mappen c:dokumenter samt de undermapper der er diverse undermapper

Kan det lade sig gøre at lave en makro som opdaterer makroer i de "gamle filer", udfra en en makro i skabelonfilen der feks. hedder "Sub sorter_omsætning()"
01. januar 2018 - 08:20 #1
Ja, det kan man godt, men det er temmelig bøvlet.
Hvis filerne ligger på samme netværk er det ofte bedre at have VBA koden liggende i en add-in på en placering alle brugere kan se.