Avatar billede Laura Praktikant
30. december 2017 - 11:57 Der er 8 kommentarer

Kan ikke logge ind på en gammel computer

Hej, jeg har en gammel computer, men jeg kan ikke huske koden. Det er Windows 7. Hvad kan man gøre for at logge ind
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2017 - 12:02 #1
Den her måske:
https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Er vist herinde på siden flere gange :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2017 - 12:08 #2
Hvis du trykker på bootdisk på siden og kører ned så finder du download nederst.
der er også her en vejledning til hvordan det bruges.
Avatar billede INK Ekspert
30. december 2017 - 12:12 #3
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2017 - 12:13 #4
Hej Laura

Jeg har lavet en lille video der viser hvordan du kan logge på en computer selv om du ikke kender adgangskoden.
https://serverguider.dk/hack-windows/
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2017 - 12:47 #5
#3 Enig :-) God video der viser hvordan.
Avatar billede QWERTY Mester
30. december 2017 - 14:01 #6
@Laura, tryk F8 flere gange under opstart. I fejlsikret tilstand - med piletasterne - finder du frem til en DOS prompt. ( command prompt ). Åben den. Skriv net user test /add i DOS prompten. Tryk på Enter. Genstart computeren. Ved login skærm, klik på den konto der hedder : test

Har du brug for en administrator konto i stedet for, skriv net user administrator /active:yes i stedet for.

# 1 Virker ret kompliceret !
# 4 Man hacker da ikke sin egen computer når man booter op på en installations DVD, på sin egen computer. Det virker ret kompliceret !
# 3 Ja det er et godt program ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2017 - 14:39 #7
#6 Har heller ikke selv brugt den, da jeg ikke selv har adgangskoder på mine computere :-)

Den der med net user test add blev meget brugt før i tiden i forbindelse med UKASH virussen :-)
Avatar billede QWERTY Mester
30. december 2017 - 17:37 #8
@Laura du kan også slette adgangskoden med det program som ink linker til.

Britec09 viser hvordan man bruger programmet.
https://www.youtube.com/watch?v=j0_N5gZ-PWs&t=29s

Har du brug for en vejledning til at lave en bootable CD
http://www.lazesoft.com/guide.html