Avatar billede Nic0 Juniormester
30. december 2017 - 17:11 Der er 9 kommentarer

dvi til vga stik fra monitor til monitor

Hej.
Jeg har to skærme til min pc, og jeg vil gerne bruge dem begge på samme tid, jeg har en vga port og en hdmi port i min computer, men når er sidder et vga stik i computeren så kan der ikke være et hdmi i også.
Så jeg tænkte at hvis du nu sætter et vga til dvi stik fra den ene skærm til den anden skærm, at det måske virkede men jeg ved ikke om det gør det.
Så hvis der er nogen der kan svare mig på om det gør det eller ej vil jeg blive glad.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. december 2017 - 17:47 #1
Kan ikke. Du skal finde dmi og html kabler med små stik, så der er plads til begge. Se fx på https://www.av-cables.dk
Der er også vinklede hdmi adaptere - men tjek, at det er stik og vinkel, så det passer hos dig https://www.av-cables.dk/vinklet-hdmi-adapter/
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2017 - 18:25 #2
Windows taste+P. Hvis du ændrer herinde kan du så ikke få billede?
Jeg har her en skærm til pc der er på vga og en tv fladskærm på dvi stikket.
Jeg skifter mellem skærmene med denne genvej.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2017 - 18:26 #3
bruger her ikke dubler eller udvid. Skifter blot mellem de to skærme.
Avatar billede Nic0 Juniormester
31. december 2017 - 01:01 #4
Men problem med pc'en er at vga stikket i min pc er så bredt at det går ind over hdmi indgangen så den kan jeg ikke bruge.

220661, Vil det sige at du har sat et dvi stik fra den skærm over i fladskærmen??
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2017 - 01:05 #5
Nej fra grafik kort bag på pc, er der både koblet skærm fra vga stik til pc skærm og fra dvi stikket til et 40" tv :-)
Avatar billede Nic0 Juniormester
04. januar 2018 - 15:57 #6
Okay så det jeg egentlig høre er at det ikke kan lade sig gøre at bruge begge skærme selvom du har koblet et stik fra den ene skærm til den anden skærm? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2018 - 16:05 #7
Jeg har ikke i min opsætning sat kabler mellem skærmene. Der går et kabel fra hever skærm og ned i hvert sit stik på grafik kortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2018 - 16:05 #8
hever=hver :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2018 - 16:15 #9
den løsning du søger var den hedengangne apple thunderbolt monitor hvor de kunne sættes i kæde. Det er udgået, og der er ikke en windows-version af det.