Avatar billede Tobias Riley Praktikant
31. december 2017 - 00:11 Der er 6 kommentarer

Passer en dual grafikkort til en stationær?

Hey! Jeg har et lille spørgsmål. Jeg har planer om at købe en dual gtx 1050Ti 4 gb grafikkort. Men da jeg fandt ud af at der stod dual tænkte jeg om den stadig kunne passe?  Jeg har en Asus 750Ti som ikke er en dual så jeg har brug for hjælp

btw jeg har en selvbygget gaming stationær fra 2015

Venligst svar, hvis i har et svar eller spørgsmål!
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2017 - 01:33 #1
det er et spørgsmål om plads. dual er 2 kort sat sammen. det fylder dobbelt.
der skal være plads i dit kabinet.
Avatar billede Slater Ekspert
31. december 2017 - 08:50 #2
Forkert igen, sidwave. Dual betyder bare at det har to kølere. Det har ikke nødvendigvis nogen indflydelse på kortets størrelse.

Men derfor skal der naturligvis stadig være plads og de rigtige strømstik tilgængeligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2017 - 09:23 #3
Er ikke hardware nørd, men nu skriver spørger han har en Asus 750ti der måske ser sådan ud:
https://www.asus.com/dk/Graphics-Cards/GTX750TIOC2GD5/
For mig ser det jo også ud til 2 kølere, men der er måske nærmere 1 køleprofil med 2 blæsere indbygget.
Eller er jeg forkert på den Slater?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2017 - 09:26 #4
2 kort sat sammen er det ikke det der hedder SLI?
Kan se på mit bundkort at man kan dreje en klap til siden og på den måde få 2 kort til at varetage et korts arbejde og få større ydelse.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. december 2017 - 10:29 #5
Jf Asus, så er Dual to blæsere https://www.asus.com/us/Graphics-Cards/DUAL-GTX1050TI-O4G/ sidder i et slot på bundkortet.
Sli er to grafikkort (der kan virke hver for sig) koblet sammen specialstik så de samarbejder. Løsningen kræver to slots på bundkortet
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2017 - 10:33 #6
#5 Ja det er også sådan jeg forstår det.