Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. januar 2018 - 17:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er UBUNTU bedre end Linux Mint ? (Hvis du altså synes det)

Jeg har prøvet UBUNTU -

Gennem nogle år ...

Men siden jeg fik "Øje på" Linux Mint,

Så har det været mit foretrukne destro ...

*
Men jeg vil, egentlig, gerne lære noget - blive klogere ...

Så, hvis du foretrækker UBUNTU - Hvorfor er den bedre ?

Ja, jeg ved jo ikke om du har prøvet Linux Mint, og kan sammenlignet.

Jeg har, troligt, prøvet hver nye version af UBUNTU.
På Live CD.

Men vanen ? - Gør at jeg synes bedst om Linux Mint MATE.

Det kunne også være du foretrak en anden Linux Destro ?
*
Fortæl, fortæl ...

Og helst HVORFOR ...

Venlig Hilsen fra *Jørn*
Avatar billede Slater Ekspert
01. januar 2018 - 20:12 #1
Nu er Mint baseret på Ubuntu, dvs. der er egentlig Ubuntu under kølerhjelmen, bare med et andet interface, evt andre desktop managers og nogle andre standardprogrammer installeret.

Med mindre du virkelig er superbruger, så vil du sandsynligvis ikke opdage anden forskel end det. Hvis du kan lide interfacet i din Mint, er der ingen grund til at overveje at skifte.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2018 - 17:06 #2
Mint eller Lubunto er mit foretrukne da det efter min mening minder mest om Windows XP som jeg har brugt i 9 år før jeg skiftede til Win 8 og senere 10.
Win 10 er for mig den bedste Windows jeg har haft.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
02. januar 2018 - 17:49 #3
Jeg siger ..... === T*A*K
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. januar 2018 - 14:18 #4
Jeg beholder da Linux Mint ! Og kan så prøve at kigge på Lubunto - T*A*K
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2018 - 16:04 #5
Velbekomme.
Lubunto er en mere skrabet udgave med færre programmer i pakken. Men man kan tilføje flere hvas dette ønskes.