Avatar billede Klaus123 Mester
02. januar 2018 - 14:05 Der er 1 løsning

VBA - Opret tabel og flet celler

Hej

Jeg vil gerne oprette en tabel og flette cellerne i øverste række via vba.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.
Avatar billede anedi Ekspert
02. januar 2018 - 14:19 #1
Måske noget i denne stil.

Den er blot optaget i Word og indsætter en tabel med 5 rækker og 3 kolonner (kan tilpasses) og fletter første række:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'
    ActiveDocument.Tables.Add Range:=Selection.Range, NumRows:=5, NumColumns:= _
        3, DefaultTableBehavior:=wdWord9TableBehavior, AutoFitBehavior:= _
        wdAutoFitFixed
    Selection.SelectRow
    Selection.Cells.Merge
End Sub