Avatar billede Jimbo Novice
03. januar 2018 - 21:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Arbejdsseddel - 4 ugers rul

Jeg har fået fingrene i en arbejdsseddel som er lavet sådan, at den kigger på lige og ulige uger, men jeg kunne godt tænke mig at den kigger på arbejders tiderne i 4 uger. Da jeg har medarbejdere som arbejder i et 4 ugers rul, med forskellige arbejdstider pr. uge.

Håber der er nogen som vil kigge på koderne i januar måned og kan rette dem til, så de kigger på tiderne i arbejdsugerne som er placeret i info arket. Så skal jeg nok selv rette de resterende måneder til.

https://drive.google.com/file/d/1GSqYHkkZtOVswfTSieHF-BPqdTIx_cBy/view?usp=sharing
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
04. januar 2018 - 15:01 #1
dette er koden til E6 så må du tilpasse resten selv (den tester også om det er en arbejdsdag)

=HVIS($M6="x";HVIS(((TÆL.HVIS($I6:$L11;"x"))=0);(HVIS(REST($A6;4)=1;(VÆLG($C6;INFO!$C$45;INFO!$C$46;INFO!$C$47;INFO!$C$48;INFO!$C$49;0;0));HVIS(REST($A6;4)=2;(VÆLG($C6;INFO!$C$52;INFO!$C$53;INFO!$C$54;INFO!$C$55;INFO!$C$56;0;0));HVIS(REST($A6;4)=3;(VÆLG($C6;INFO!$C$59;INFO!$C$60;INFO!$C$61;INFO!$C$62;INFO!$C$63;0;0));(VÆLG($C6;INFO!$C$66;INFO!$C$67;INFO!$C$68;INFO!$C$69;INFO!$C$70;0;0))))));0);0)

ned efter skal række nr  6 rettes til den rigtige række

til højre skal INFO!$C rettes til INFO!$E

Jan
Avatar billede Jimbo Novice
04. januar 2018 - 20:38 #2
Tak for hjælpen. Det var en løsning jeg bestemt kunne bruge.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
04. januar 2018 - 22:59 #3
Velbekomme