Avatar billede Carsten Praktikant
04. januar 2018 - 08:32 Der er 5 kommentarer

Sikker destruktion

Hej med jer

Jeg har en efterhånden stor bunke af gamle telefoner, labtops og Ipads som alle er udtjente men fyldte med data. Jeg har ikke strømforsyningerne og kode ord til log-on da noget af udstyret er op til 20 år gammelt.

Findes der et sted hvor man sikkert kan skille sig af med dette. Vil gerne være fri for at skulle skille det ad og hamre. Kan man fx. Få genbrugsstationen til at brænde det eller???

NB: bor i Hillerød så helst et sted der er tilgængeligt i nærheden

Hilsen
Carsten
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2018 - 09:07 #1
Der findes firmaer der tager sig af den slags: http://divello.dk/

Men det koster for sikkerheds"makulering"... Jeg har oplevet et firma kaldt til almindelig it-skrot, hvor medarbejderen interesseret spurgte, om der var noget han kunne genbruge...
Det samme sker givetvis i større eller mindre omfang på genbrugspladsen.

En flise/betongulv, kombineret med en tynd skruetrækker/syl, og så en hammer, vil nok være det sikreste, som jeg lige kan vurdere...
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2018 - 10:43 #2
Helt enig med #1. Hvis der er noget, som andre ikke må se, skal man selv destruere det. Og Hammer og syl, ind i de ædlere dele, er effektivt.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2018 - 10:46 #3
Ps. Hvis det er en PC, kan man nøjes med, at tage harddisken ud og smadre den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. januar 2018 - 11:52 #4
#3
Rigtigt. Har erfaring med at en skruestik og en mukkert (stor hammer) er særdeles effektive når det gælder destruktion af harddiske ;-) Anden elektronik har heller ikke særlig godt af en sådan tur.
Var på en genbrugsstation i 2016, der kom til min store overraskelse adskillige udtjente pc´er, både stationære og laptop, MED harddiske(n) monteret. Det er lidt som at lege med ilden, ikke at fjerne disse først.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. januar 2018 - 14:53 #5
Tilføjelse til #4
Alt elektronik i form af computere, mobiltelefoner, HI-FI udstyr, TV og diverse husholdningsapparater blev smidt ned i et pallebur, der når det var fyldt blev kørt ind i et indhegnet område, MEN der var til stadighed nogle langfingere individer der ikke kunne holde sig væk, og klippede trådhegnet i stykker. Dette skete temmelig ofte, så det med sikkerheden er en by i Rusland. Så hellere selv destruere den aflagte elektronik og så bagefter aflevere den på genbrugspladsen.