04. januar 2018 - 14:13 Der er 1 kommentar

Boligforening leder efter ny løsning til fastnet.

Hej Computerworld, hvis det er en forkert kategori må I endelig sige til.
Vi er en andelsboligforening og ligesom resten af DK har vi fuldstændigt bevæget os væk fra fastnet telefoni. Vi er dog i den situation at vores dørtelefon er koblet op på vores fastnet telefon og derfor kan vi ikke helt skille os af med den gamle fastnet endnu. Det virker sådan at nogle ringer på dørtelefonen og så modtager vi et opkald oppe i lejligheden og kan trykke # og lukke folk ind.

Jeg forestiller mig at der findes et device, hvor man kan stikke et kabel ind i fastnet-udgangen -> "modtage" opkaldet -> sende det videre til min mobil, eksempelvis over WIFI -> og lade min wifi fungere som en fastnet telefon der kan sende #-kommandoen ned til dørtelefonen.

Dertil spørger jeg jer: Findes der noget hardware der kan dette eller bliver vi nødt til at ændre hele setuppet?

Mvh. Oliver Glentvor
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2018 - 16:03 #1
https://www.andelsportal.dk/lp/doertelefoner/ er der nævnt SIP-gateway og det lyder brugbart. Kontakt via link et firma eller tre, der ved noget om det nyeste, og kan give tilbud.