Avatar billede Læreren Praktikant
04. januar 2018 - 19:21 Der er 3 kommentarer

Aktiveringskode

For nogle år siden købte den skole jeg arbejder på et par iPads - før man vidste, hvordan det var smart at oprette apple-id mm til flere brugere. Derfor er vi så endt der, hvor en enkelt iPad er tilkoblet et appleid, som ingen kender og vedkommende, der har oprettet det er nu rejst fra skolen, og kan ikke huske det fjerneste.
Det har virket nogenlunde, da ipad´en umiddelbart havde de apps mm, der skulle bruges, men nu er der kommet en 'aktiveringslås',  fordi 'find min iphone' er blevet aktiveret. Vi har prøvet og gættet og puslet for at finde apple-id´et, men det er ikke lykkedes.
Kan den iPad nogensinde komme i brug igen, eller er 'find min iphone' , så tyverisikkert, at vi må betragte den som kaput?

Mvh en frustreret lærer
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. januar 2018 - 19:43 #1
Prøv dette link:

https://www.youtube.com/watch?v=pa4BRYD6yNs

Jeg lover ikke at det vil lykkes, men krydser fingre :-)
06. januar 2018 - 12:20 #2
Avatar billede Læreren Praktikant
27. januar 2018 - 19:48 #3
De virker desværre ikke. Jeg får stadig besked om, at iPad´en er tilknyttet en mail (som jeg ikke kender)