Avatar billede Lynnerup Juniormester
07. januar 2018 - 12:56 Der er 4 kommentarer

i7 alternativer

Hej!

Jeg har i noget tid gået og spekuleret over, hvilken processor jeg skal have til min nye computer.

Jeg har fundet en potentiel CPU, men jeg tror der findes bedre alternativer, dog uden for min forstand og rækkevidde.

Mon der er nogle af jer der kan anbefale mig en CPU inde for disse rammer?:

3,8 Ghz
I7 Processor
4-8 kerner (Helst 6)
Budget på 3000 Kr.

Hvis muligt må i gerne give mig nogle søgekriterier, så jeg nemmere selv kan finde alternativer.

På forhånd, tak.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2018 - 13:26 #1
Avatar billede 450025 Ekspert
07. januar 2018 - 14:06 #2
sidwaave den maskinen likte jeg også og så den prisen et godt kjøp er mitt svar også
Arne.
Avatar billede Lynnerup Juniormester
07. januar 2018 - 15:35 #3
Hej Sidwave.
Kender du en specifikt bundkort, som ville passe godt til CPU'en?
Avatar billede eurositi Ekspert
07. januar 2018 - 21:13 #4
Ryzen 7-processorerne er alternativer, som generelt er 4-500 kr billigere end Intels nye 8. generations CPU'er, uden at det koster ret meget på ydelsen. Proshop har Ryzen 7'ere i prislejet 2300-2900.

Benchmarks på disse sammenlignet med i7 8700K, som #1 linker til ses her: https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2969&cmp[]=3098&cmp[]=2966

Det afgørende er muligvis, om du skal bruge PC'en til spil. I så fald er Intel-processoren måske et mere sikkert valg, men det afhænger givetvis også meget af, hvilke programmer/spil, du benytter.